חודשיים וחצי אחרי השקת פולקסווגן גולף המחודשת, מתחיל שיווק הגרסה הספורטיבית – GTI. המכונית, אשר הוצגה לראשונה לפני ארבע שנים, עברה מתיחת פנים לפני קצת יותר מחצי שנה, במהלכה עודכנו החזית והאחוריים עם פגושים מחודשים, פסי קישוט ויחידות תאורה עדכניות, עם שילוב לד ליום ותאורת לד אחורית.

הבשורה החשובה ב-GTI המעודכנת נמצאת ברשימת האבזור העשירה מבעבר. בצד הבטיחותי מדובר בהוספת בקרת שיוט אדפטיבית ובלימה אוטונומית (כולל התרעה על אי שמירת מרחק). בצד הנוחות יש גג זכוכית פנוראמי, חישוקי "17, מפתח חכם, תאורת אווירה ומערכת המולטימדיה החדשה של הקבוצה (ללא לחצנים פיזיים) שלה צג "8, בלוטות' וממשק אפל קאר-פליי. ברשימת התוספות ניתן לקבל חישוקי "18 (5300 שקלים) שיכולים להשתלב בחבילה עם תאורת לד מלאה (17,000 שקלים) ועור (18,000 שקלים). כן תוצע בזמן הקרוב שליטה אלקטרונית בקשיחות הבולמים.
גולף GTI מחודשת בארץ – מ-215 אלף שקלים
צילום: מנהל

גם המנוע עודכן
המנוע המוכר בנפח 2.0 ליטר עבר עדכון קל וההספק עלה בעשרה כ"ס ל- 230 כ"ס, כמו זה שהיה לחבילת ה"פרפורמנס" שהוצעה בעבר (המומנט, 35.7 קג"מ עלה ב-0.7 קג"מ). כתוצאה מכך שופרו קלות הביצועים כאשר ההאצה ל-100 קמ"ש התקצרה בעשירית השניה ל-6.4 שניות והמהירות המרבית טיפסה מ-244 קמ"ש ל-248 קמ"ש. גרסת ה"פרפורמנס" חזקה ב-15 כ"ס וכוללת גם תיבה דו-מצמדית חדשה (בעלת מצמדים רב-דיסקיים, "רטובה") עם שבעה הילוכים – אך היא לא תגיע ארצה (לפחות לא בשלב זה). את הגרסה הישראלית תמשיך לשרת תיבה דו-מצמדית עם שישה הילוכים.

והמחיר עלה
מחירה של פולקסווגן גולף GTI המחודשת התייקר ב-5000 שקלים ל-215,000 שקלים, כאשר בהזמנה מיוחדת ניתן יהיה לקבל גם את גרסת השלוש דלתות שתעלה 209,000 שקלים (אך ללא מפתח חכם). להערכתנו, אם יהיה ביקוש לגרסה הידנית ייתכן וזו תגיע בעתיד.
גולף GTI מחודשת בארץ – מ-215 אלף שקלים
צילום: מנהל