האם מקצוע איסוף הזבל יהיה בקרוב קל הרבה יותר? יצרנית המשאיות וולוו, יחד עם חברת איסוף האשפה השוודית רנובה (Renova), החלה בניסוי במשאית זבל אוטונומית.
 
 
 
ביצרנית מקווים כי שימוש במשאית מסוג זה, יאפשר לא רק עבודה קלה יותר לפועלי האיסוף, אלא גם רמת בטיחות גבוהה בהרבה - הן למשתמשי דרך בסביבת המשאית והן לנהגה. זאת, משום שהמשאית לא רק יודעת לבלום אם קיים סיכון לדריסת הולך רגל, אלא גם יכולה לנווט סביב מכשולים ולנוע מפח לפח בעצמה, כך שהנהג לא נדרש לעלות ולרדת בכל עצירה, אחת הסיבות העיקריות לפציעת עובדי איסוף אשפה בשוודיה על-פי וולוו.
 
זבל בלי נהג: צפו במשאית איסוף אוטונומית
צילום: מנהל 
חיישנים בקדמת המשאית מסייעים לה לנווט בלי לפגוע במכשולים 
 
משאית הניסוי נעזרת במיפוי של שטח הפינוי שלה - בנסיעה הראשונה חיישניה אוספים מידע על תוואי הנסיעה, מיקומי פחים ומכשולים בסביבתם. בנסיעות הבאות, המשאית יודעת לנוע לבד, על-פי המסלול שנקבע מראש.
 
זבל בלי נהג: צפו במשאית איסוף אוטונומית
צילום: מנהל 
הנהג יכול ללכת לצד המשאית גם כאשר היא נוסעת לאחור בעצמה
 
בוולוו לא נוקבים בתאריך יעד לתחילת עבודה סדורה של משאיות אוטונומיות. עם זאת, ניתן להעריך שלפרויקט החדשני יהיו פירות כבר בשנים הקרובות. תעשיות הרכב והטכנולוגיה עמלות במרץ בשנים האחרונות על הוספת יכולות אוטונומיות למכוניות ומשאיות, והכיוון לפי שעה לתחילת שיווק סדרתי, גם אם בכמות מצומצמת, עומד על תחילת העשור הבא.