בעוד שבוע בדיוק, ביום שישי הבא (12.5.2017), יתקיים מרוץ הראלי ספרינט הראשון ל-2017. המרוץ יתקיים בערד, בחסות משרד התרבות והספורט ועיריית ערד, ובאמצעות החברה המפיקה "מלמד ספורט מוטורי". לדברי יובל מלמד, המפיק, מתוכננים אירועים נוספים בהמשך השנה – אולם הבירוקרטיה הקשה מונעת כרגע הכרזה רשמית על האירועים הבאים.
המרוץ הקרוב מיועד ל-30 משתתפים, שיתחרו על גבי מסלול מעגלי בהיקף של שלושה קילומטרים. המסלול מבוסס בחציו האחד על קרקע הדוקה (על בסיס שכבת "מצה", כמעט כמו כביש) ובחציו האחר על קרקע טרשית ומשופעת. התחרות עצמה מבוססת על מדידת זמנים אישית לכל משתתף, כאשר על מסלול המרוץ יתחרו עד שלושה משתתפים בו זמנית, שיוזנקו בהפרש של עד שתי דקות.
ראלי ספרינט ערד – עדכון
צילום: רונן טופלברג, איתי שטיינברג
ההרשמה להשתתפות במרוץ תהיה פתוחה עד יום רביעי הקרוב, 10.5.2017, בעלות של 700 שקלים למשתתף. התחרות פתוחה לרבי מרוץ מבוססים כלי רכב סדרתיים (חדי הנעה, כפולי הנעה, WRX ו-Group N) ולרכבי שטח קלים (צל"צים, דוגמת רייזר ומאבריק) - בתנאי שיש להם רישוי תחרותי (רישוי "אפור"). יצוין כי ביום המירוץ, תבוצע בדיקה של כלי הרכב התחרותיים על ידי בוחנים טכניים, מטעם משרד התרבות והספורט.
מעבר למשתתפים, הקהל מוזמן אף הוא לאירוע – הכניסה חופשית, ופני השטח בסביבת האירוע יוצרים "טריבונה" טבעית, המאפשרת לקהל לצפות במסלול כמעט במלואו. כמו כן, בשונה מאירוע הראלי קרוס שהתקיים בבקעת הירדן בשנה שעברה, הפעם לא צפויה בעיית אבק (הקרקע בסביבת המרוץ אינה כוללת פודרה).
מבחינת לוח הזמנים, המשתתפים נדרשים להגיע עד 07:00 בבוקר, לטובת בדיקות טכניות ותדרוכים. ב-09:30 יתחילו הקפות האימון, וב-11:30 מתוכננת להתחיל התחרות בפועל – עד השעה 13:30. האירוע יתקיים בסמוך לבית העלמין בערד.
ראלי ספרינט ערד – עדכון
צילום: רונן טופלברג, איתי שטיינברג