ב.מ.וו הציגה במהלך אירוע רכבי האספנות קונקורסו ד'אלגנצה וילה ד'אסטה, באיטליה, את סדרה 8 החדשה. רשמית אמנם מדובר בדגם תצוגה, אך מדובר במכונית קרובה מאוד לייצור, שתושק בשינויים קלים כבר במהלך השנה הקרובה.
ב.מ.וו סדרה 8 חוזרת לחיים - ותהיה גם M8
צילום: מנהל
פרטים טכניים רשמיים על סדרה 8 החדשה טרם פורסמו. המכונית החדשה אמורה לרשת אמנם גם את הסדרה 6 ולהתחרות במרצדס E-קלאס ואודי A7, אך תמוצב הפעם כפי הנראה מעט גבוה יותר בהיררכיה - כאשר חלק מהגרסאות מנסות לנגוס במכירות מרצדס S-קלאס קופה. לצורך כך הסדרה 8 תוצע הפעם גם בגרסת M8 רשמית, בניגוד לדור הראשון שיוצר בין 1989 ל-1999. לזו תהיה כפי הנראה מערכת הנעה דומה ל-M5 החדשה, כלומר מנוע טווין-טורבו בנזין בנפח 4.4 ליטר עם יותר מ-600 כ"ס, והנעה כפולה.
הסדרה 8 החדשה צפויה לשמור על עיצוב דגם התצוגה, שלטענת ב.מ.וו מאמץ קווים נקיים ואלגנטיים - שפת עיצוב שתשפיע בעתיד על כל דגמי היצרנית. גם בתא הנוסעים ניכר שינוי ממבנה העיצוב המסורתי של ב.מ.וו, עם קונסולה מרכזית הנעה כלפי מטה בשיפוע. בתא בולטים שני מסכים - אחד לנהג המדמה את לוח המחוונים ("לוח מחוונים וירטואלי"), והשני למערכת המולטימדיה. חשוב לשים לב עם זאת כי למרות שמרבית סממני העיצוב יישארו בדרך לייצור, כמה מהפרטים ברכב התצוגה לא ישרדו את הדרך - למשל גלגל ההגה הייחודי.
ב.מ.וו סדרה 8 חוזרת לחיים - ותהיה גם M8
צילום: מנהל
בדומה לסדרה 5, גם הסדרה 8 תתבסס על הפלטפורמה של סדרה 7, המכונה OKL. מידות הסדרה 8 לא פורסמו, אך היא צפויה להיות גדולה למדי. היצע המנועים יכלול, כפי הנראה, גם מנוע V12 בנפח 6.6 ליטר עם 600 כ"ס, המוכר מה-M760i ורולס-רויס גוסט. מנוע זה ימוצב בפסגת הגרסאות הרגילות של הסדרה 8, כאלטרנטיבה ספורטיבית פחות ל-M8 החדשה. כדי לקדם את המכונית החדשה כספורטיבית, ב.מ.וו גם תשיג גרסת מירוץ שלה, שתכונה M8 GTE.
סדרה 8 המקורית הוצגה בתערוכת פרנפקורט 1989 ויוצרה במשך עשור, עד שנת 1999. היא החליפה באופן לא-ישיר את הסדרה 6 דאז, אם כי הייתה גדולה, יקרה ומתקדמת בהרבה. עם זאת, הסדרה 8 לא זכתה להצלחה - וב.מ.וו הצליחה למכור רק כ-31 אלף יחידות, עובדה שהובילה לכך שלא היה לה ממשיכה ישירה.
שיווק סדרה 8 החדשה, גם בישראל, צפוי להתחיל במהלך שנת 2018. בשלב זה עדיין לא ידוע מתי תושק רשמית הגרסה הסדרתית, אך ניתן להעריך שזה יקרה באחת מתערוכות הרכב הקרובות, אולי אף בתערוכת פרנקפורט הקרובה בספטמבר - שנחשבת לתערוכת הבית של יצרניות הרכב הגרמניות.
ב.מ.וו סדרה 8 חוזרת לחיים - ותהיה גם M8
צילום: מנהל