קיה חשפה רכב פנאי קטן חדש - קיה סטוניק (Stonic). הרכב החדש צפוי להגיע לאולמות התצוגה באירופה כבר בשבועות הקרובים, ומחברת טלקאר, יבואנית המותג, נמסר ל"אוטו" כי בימים אלה מתקיימים מגעים עם היצרנית בכדי להתחיל בשיווקו בישראל בשנה הבאה.
 
 
קיה סטוניק נחשף רשמית, בישראל ב-2018
צילום: מנהל 
 
קיה מקמצת בשלב זה בפרטים טכניים, למעט שהסטוניק יוצע בתחילה עם מבחר של ארבעה מנועים. דגם הבסיס יעשה שימוש במנוע הארבעה צילינדרים בנפח 1.2 ליטר של הפיקנטו (85 כ"ס), מעליו ימוקם מנוע 1.4 ליטר עם 109 כ"ס (קיה ריו, יונדאי i25 אקסנט), ובפסגת הבנזין מנוע הטורבו החדש יחסית של הקונצרן, עם שלושה צילינדרים, נפח של 1.0 ליטר ו-120 כ"ס. נתוני ביצועים ותצרוכת דלק לא פורסמו. בנוסף למנועי הבנזין, קיה תציע גם גרסת דיזל (1.6 ליטר) שספק אם תוצע בישראל.
 
קיה סטוניק נחשף רשמית, בישראל ב-2018
צילום: מנהל 
 
מה שעשוי לעכב את הגעת הסטוניק הוא היצע תיבות ההילוכים - שבשלב ראשון יהיה כפי הנראה מוגבל לתיבות ידניות. עם זאת, ניתן להעריך שקיה תשיק בחודשים הקרובים גם גרסה אוטומטית (כמו ב-i25) או רובוטית דו-מצמדית (כמו בקיה סיד למשל). יש לציין כי עד כה מנוע ה-1.0 לא הוצע בישראל, ולא ידוע אם הסטוניק יהיה הראשון להצטייד בו אצלנו.
 
קיה סטוניק נחשף רשמית, בישראל ב-2018
צילום: מנהל 
 
קיה לא מפרסמת את מידות הרכב, שיתחרה בניסאן ג'וק, סיטרואן קקטוס וסאנגיונג טיבולי בקטגוריה הצוברת תאוצה. עם זאת, ניתן להעריך כי הוא דומה בגודלו ליונדאי קונה, אחיו לפלטפורמה. זה מציע אורך כולל של 416 ס"מ, רוחב של 180 ס"מ, גובה של 155 ס"מ ובסיס גלגלים של 260 ס"מ. קיה כן מציינת כי לסטוניק תא מטען בנפח 352 ליטר (יונדאי לא פרסמה נתון לקונה).
 
קיה סטוניק נחשף רשמית, בישראל ב-2018
צילום: מנהל 
 
מלבד העיצוב החיצוני הייחודי, שכולל גם אפשרות לבחור בין 20 שילובי צבעים (בהם חמישה צבעים לגג), הסטוניק יציע תא נוסעים שמזכיר את דגמי קיה העדכניים. בכלל זה בולט מסך מערכת המולטימדיה הבולט מהקונסולה, כאשר מערכת ההפעלה כוללת תאימות לאפל קארפליי ואנדרואיד אוטו.
 
 
האח התאום - יונדאי קונה 
 
פרטים נוספים על הסטוניק צפויים להתפרסם בשבועות הקרובים. מחירים וגרסאות לשוק הישראלי צפויים להערכתנו לקראת תחילת שנה הבאה.