סבסטיאן פטל הביא לפרארי ניצחון ראשון במונאקו מאז 2001 – והחזיר אותה לראש דירוג הקבוצות. במירוץ טקטי ונטול עקיפות פטל הקדים את חברו לקבוצה קימי ראיקונן, שסיים שני לפני דניאל ריקרדו ברד-בול. כן – פודיום ללא מרצדס!
כבר בהקפות הדירוג היה ברור שעל מסלול הרחובות הצר בנסיכות הקטנה פרארי נראית טוב יותר מאשר מרצדס. היה זה דווקא ראיקונן שהשיג את הקפת הדירוג המהירה ביותר – לראשונה מאז צרפת 2008. בניגוד לפרארי, מרצדס התקשתה במונטה קרלו. לואיס המילטון המאוכזב הצליח להשיג רק את הזמן ה-14 בטיבו (גם באשמת תאונה של סטופל וואנדורם במקלארן). גם ואטרי בוטס לא נראה מדהים, אבל מאמץ של הרגע האחרון הבטיח לו את המקום השלישי בהקפות הדירוג.
פטל ופרארי ראשונים במונטה-קרלו
צילום: מנהל
עקיפות במונטה-קרלו הן תמיד דבר קשה עד בלתי אפשרי לביצוע והשנה, עם המכוניות הרחבות יותר, זה היה קשה אף יותר. וכך סדר ההזנקה לא השתנה בצמרת וראיקונן הוביל בבטחה בחלק הראשון של המירוץ. היה ברור שפטל (כמו גם אחרים) ינסה לבצע את הצעד בזמן החלפות הצמיגים. למזלו של הגרמני, קבוצת פרארי הכניסה את ראיקונן להחלפת צמיגים בתזמון שגוי, שגרם לו לצאת מאחורי סמנים אחוריים (שבמונקו גורמים לעיכוב גדול). פטל, שמצא עצמו מול מסלול פנוי, קבע זמנים מהירים וכאשר נקרא להחלפת צמיגים הצליח לצאת לפני ראיקונן. כאן למעשה נגמר הקרב על הניצחון, וראיקונן המאוד מאוכזב נאלץ להסתפק במקום השני בגלל שגיאת הקבוצה. וחובבי הקונספירציה יגידו בוודאי "האומנם היתה זו שגיאה?". גם ריקרדו ניצל היטב את תזמון העצירות כדי לטפס למקום השלישי, לפני בוטס ומקס וורסטפן (רד-בול). מאחור, בזכות תזמון נכון של החלפת הצמיגים, הצליח המילטון לטפס עד למקום השביעי אך לא הצליח לעקוף את קרלוס סיינז ג'וניור (טורו-רוסו), שסיים שישי.
למעשה עד ההקפה ה-61 היה המירוץ סטאטי למדי ואולם תאונה בין ג'נסון בטון (שהחליף את פרננדו אלונסו שיצא למירוץ האינדי 500) לבין פסקל וורלין בסאובר, הביאה ליציאת מכונית קוצבת וגררה אחריה (עם או בלי קשר) שפע פרישות. וכך, רק 13 מכוניות סיימו את המירוץ.
פטל ופרארי ראשונים במונטה-קרלו
צילום: מנהל
עם ניצחונו פתח פטל פער של 25 בראש טבלת הנהגים, ונתן למרצדס והמילטון משהו לחשוב עליו.

גרנד פרי מונטה-קרלו
1. סבסטיאן פטל – פרארי
2. קימי ראיקונן – פרארי
3. דניאל ריקרדו- רד-בול
4. ואטרי בוטס- מרצדס
5. מקס וורסטפן – רד-בול
6. קרלוס סיינז- טורו-רוסו
7. לואיס המילטון- מרצדס
8. רומן גרוז'אן –האס
9. פיליפה מאסה- וויליאמס
10. קווין מגנוסן- האס

אליפות העולם לנהגים
1. סבסטיאן פטל -129 נק'
2. לואיס המילטון- 104 נק'
3. וטרי בוטאס - 75 נק'
4. קימי ראיקונן – 67 נק'
5. דניאל ריקרדו - 52 נק'

אליפות העולם לקבוצות
1. פרארי – 196 נק'
2. מרצדס – 179 נק'
3. רד-בול – 97 נק'
4. פורס-אינדיאה- 53 נק'
5. טורו-רוסו – 29 נק'
פטל ופרארי ראשונים במונטה-קרלו
צילום: מנהל