סקודה חשפה רשמית רכב פנאי קומפקטי חדש - קארוק (Karoq). זאת, כשבועיים וחצי אחרי שהבאנו לכם פרטים ראשונים אודותיו. הקארוק יהיה רכב הפנאי הקטן ביותר של סקודה, ולמרות שהייטי היה קטן ממנו הוא יחליף אותו בהיצע הדגמים בשלב זה. מאוחר יותר סקודה צפויה להציע רכב פנאי קטן, שיתחרה בניסאן ג'וק, סוזוקי ויטארה ופיג'ו 2008, ואולי אף ייקרא שוב ייטי - אם כי מידע רשמי בנוגע לזה עדיין אין.
הקארוק נקרא על שם המילה רוק (Ruq, חץ) המגיעה משבטי הילידים האמריקאים, והמילה קאראק (Qaa'raq, מכונית) שמקורה בשבטי ילידי האי קודיאק שבאלסקה, אותו אי שעל שמו נקרא רכב הפנאי שבעה מושבים של היצרנית.
לרכב החדש עיצוב שמרני למדי, עם קווי דימיון ברורים לסיאט אטקה, אחיו התאום, במיוחד מהצד. החרטום ממשיך את קו העיצוב של הקודיאק. גם בתא הנוסעים הרכב החדש מאמץ חלק ממאפייני הקודיאק, עם פתחי איוורור ניצבים ותחושה מעט "עשירה" מהאטקה. כדאי לזכור בהקשר זה כי גם הקודיאק חולק את אותה פלטפורמה - אם כי מוארכת, כדי להכיל שבעה מושבים, לעומת חמישה בקארוק.
סקודה קארוק נחשף: בישראל בתחילת 2018
צילום: מנהל
הקארוק גדול משמעותית מהייטי, ומכניס את סקודה לתחרות מול קיה ספורטאז' ויונדאי טוסון. בסיס הגלגלים שלו עומד על 264 ס"מ (לעומת 258 בייטי וזהה לאטקה), או 263 ס"מ בגרסת ההנעה הכפולה. אורך הרכב החדש עומד על 438 ס"מ, 16 יותר מהייטי, רוחבו 184 ס"מ (5+) וגובהו 160.5 ס"מ (ארבעה פחות מהייטי). נפח תא המטען עומד על 521 ליטר, או בין 479 ל-588 ליטר בגרסה עם ספסל אחורי נע על מסילה.
הקארוק יוצע, בשלב הראשון, עם ארבעה מנועי טורבו לבחירה. מנוע הבנזין הקטן, בנפח 1.0 ליטר, מספק 115 כ"ס ו-17.8 קג"מ. מעליו יוצע מנוע 1.5 ליטר חדש עם 150 כ"ס ו-25.5 קג"מ. גרסאות הדיזל יכללו 1.6 ליטר (115 כ"ס ו-25.5 קג"מ) ו-2.0 ליטר עם 150 כ"ס ו-34.6 קג"מ או 190 כ"ס ו-40.8 קג"מ.
את כל הגרסאות ניתן להזמין עם תיבת שישה הילוכים ידנית או שבעה הילוכים רובוטית דו-מצמדית, והנעה קדמית או כפולה. גרסת הדיזל החזקה ביותר תוצע רק עם תיבה דו-מצמדית והנעה כפולה. נתוני ביצועים עבור גרסאות אוטומטיות, שרלוונטיות יותר לישראל, טרם פורסמו.
סקודה קארוק נחשף: בישראל בתחילת 2018
צילום: מנהל
אבזור הבטיחות והנוחות בקארוק מיישר קו עם המקובל בעידן הנוכחי, הן ביחס לסגמנט רכבי הפנאי הקומפקטיים והן ביחס לדור האחרון של דגמי קונצרן VAG. בצד הבטיחות יוצעו מערכות עזר אקטיביות כדוגמת ניטור שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית, בלימת חירום אוטונומית במהירות עירונית (וסיוע בלימה במהירויות גבוהות יותר), התרעת סטייה מנתיב עם סיוע אקטיבי והתרעת עייפות נהג.
בצד הנוחות יוצע, לראשונה בסקודה, לוח מחוונים דיגיטלי. עוד פריט נבחר מרשימת האבזור, יהיה מערכת מולטימדיה עם תאימות לאפל קארפליי ואנדרואיד אוטו של גוגל, יישומונים המאפשרים הצגת מידע ויישומונים שונים מהטלפון ישירות על צג המולטימדיה. בשלב זה עדיין לא ידוע איזה מפרט בטיחות ונוחות יוצע בישראל.
סקודה קארוק נחשף: בישראל בתחילת 2018
צילום: מנהל
בסקודה שמה דגש מיוחד עם השקת הקארוק, על יכולת השטח. לטענת היצרנית, מעבר לבסיס הגלגלים השונה של גרסאות ההנעה כפולה, גרסאות אלו יוצעו גם עם מתלה אחורי שונה (מבנה רב-חיבורי המבוסס על שלושה חיבורי עצמות-עצה בכל גלגל, במקום קורת הפיתול הפשוטה).
מעבר לכך, ניתן יהיה להזמינן עם מצב "שטח" (Off-road), הכולל מיפוי שונה למערכות ה-ABS ובקרת היציבות, כמו גם מערכות מותאמות לסיוע בזינוק בעלייה וירידה במורד. הקארוק יוצע גם עם מתלים אדפטיביים בתוספת תשלום (מנועי 1.5 ו-2.0 ליטר), ואלו יזכו למצב שטח בגרסאות ההנעה הכפולה כן תוצע חבילת מיגון, הכוללת הגנה היקפית למרכב (דיפוני פלסטיק) לצד מיגון תחתון למנוע, למיכל הדלק ולבלמים – ואפילו מיגון ייעודי לצמות חוטי חשמל, הפרוסים בתחתית המרכב.
סקודה קארוק יוצע באירופה במהלך המחצית השנייה של השנה, בעוד שאלינו הוא עתיד להגיע בתחילת 2018.
סקודה קארוק נחשף: בישראל בתחילת 2018
צילום: מנהל