למרות שאישרה לאחרונה תנועת כלי רכב אוטונומיים בכביש ציבורי, למטרות ניסוי בלבד כמובן, ממשלת דרום קוריאה לא מסתפקת בכך - ותחנוך באוקטובר הקרוב את עיר הניסוי הגדולה בעולם לרכב ללא נהג. העיר, שמכונה K-City, גדולה ביותר מפי 2 מאשר Mcity, פארק הניסוי המרשים שהקים המכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס (MIT) בארה"ב. את הפרטים חשף העיתון "ביזנס קוריאה".
בקרוב בקוריאה: עיר ענק לרכב אוטונומי
צילום: מנהל
הפארק החדש, תוצר השקעה של 35 מיליון שקל על-ידי ממשלת דרום קוריאה
העיר החדשה כוללת כבישים מהירים, כבישים עירוניים עם כיכרות וצמתים, מבנים היוצרים מכשולי ראות ועוד. היא מיועדת לביצוע ניסויים מקיפים במכוניות אוטונומיות, טכנולוגיה שנמצאת בשלבי פיתוח מתקדמים לקראת תחילת שיווק - במספרים נמוכים תחילה - בסוף העשור. שורה של יצרניות רכב (בהן ב.מ.וו, מרצדס ויונדאי), חברות טכנולוגיה (בהן גוגל ואפל) ויצרניות רכיבים למכוניות (כמו דלפי ובוש), כבר הכריזו על תוכניות לקידום הרכב האוטונומי. ב.מ.וו ואחרות אף עושות זאת בסיוע חברת מובילאיי הישראלית.
רכב אוטונומי של יונדאי:
הפארק החדש יהיה בגודל של כ-356 דונם (לעומת 129 דונם במקבילו האמריקאי), ועלות הקמתו עומדת על כ-11 מיליארד וון - קרוב ל-35 מיליון שקל, בהשקעת הממשלה הקוריאנית. בפארק צפויות לנוע, בין היתר, מכוניות אוטונומיות של קיה ויונדאי, לצד יצרניות מקומיות וזרות נוספות.
פורד פיוז'ן (מונדיאו) אוטונומית ב-Mcity, ארה"ב: