סקודה קארוק
סקודה מציגה: קארוק (Karoq). יצרנית הרכב הצ'כית של קבוצת פולקסווגן, תחשוף בקרוב את רכב הפנאי הקומפקטי חמישה מושבים שלה, שימוצב מתחת לקודיאק (Kodiaq) ויהיה למעשה אח תאום של סיאט אטקה ופולקסווגן טיגואן.
הקארוק נקרא על שם המילה רוק (Ruq, חץ) המגיעה משבטי הילידים האמריקאים, והמילה קאראק (Qaa'raq, מכונית) שמקורה בשבטי ילידי האי קודיאק שבאלסקה, אותו אי שעל שמו נקרא רכב הפנאי שבעה מושבים של היצרנית.
לרכב החדש עיצוב שמרני יחסית, לפחות ביחס לרכב אותו יחליף באופן לא ישיר - הייטי. הקארוק נראה דומה מאוד, במיוחד מהצד ומאחור, לאחיו סיאט אטקה המשווק כבר בישראל. הקארוק, שעושה שימוש באותה פלטפורמה (MQB) ויציע מנועים דומים, צפוי להגיע לישראל ברבעון הראשון של 2018 - כך נמסר ל"אוטו" מחברת צ'מפיון מוטורס, יבואנית סקודה. בשלב זה לא ברור אם יוצג גם מחליף ישיר יותר לייטי, כלומר רכב פנאי קטן שיתחרה בניסאן ג'וק - אך הסיכויים לכך גבוהים.
לקארוק אורך כולל של 438 ס"מ (436 באטקה), ורוחב וגובה זהים לאחיו (184 ו-160.5 ס"מ בהתאמה). גם בסיס הגלגלים זהה לאטקה עם 264 ס"מ. לרכב החדש נפח תא מטען שינוע בין 479 ל-588 ליטר בגרסה עם ספסל אחורי מתכוונן על מסילה, ו-521 ליטר בגרסה הרגילה (בה רק משענות הגב מתכווננות).
תתרגלו לשם: סקודה קארוק, פנאי חדש
צילום: מנהל
סקודה קארוק (למעלה) וסיאט אטקה
סקודה תציע את הרכב החדש בתחילה עם היצע של חמישה מנועי בנזין ודיזל. זה יכלול מנועים בנפח 1.0, 1.5, 1.6 ו-2.0 ליטר עם בין 115 ל-190 כ"ס. כן יוצעו תיבות שישה הילוכים ידניות ושבעה הילוכים רובוטיות דו-מצמדיות, הנעה קדמית וכפולה.
תתרגלו לשם: סקודה קארוק, פנאי חדש
צילום: מנהל
פרטים נוספים על הקארוק צפויים להתפרסם לקראת תחילת שיווקו באירופה, במחצית השנייה של 2017. לישראל רכב הפנאי הקומפקטי, שיתחרה בקיה ספורטאז' ומאזדה CX-5, יגיע ברבעון הראשון של 2018.