יום הולדת 70 שמח לסיטרואן טייפ H, המסחרית בעל העיצוב המיוחד. יצרנית הרכב הצרפתית מציינת (מעט מוקדם) את יום הולדתה במהדורה מיוחדת של סיטרואן ג'אמפי, המסחרית המודרנית שהושקה לאחרונה בישראל.
יחד עם מותג ציוד הספורט הצרפתי "לה קוק ספורטיף" (Le Coq Sportif, "התרנגול הספורטיבי"), סיטרואן הציגה בתערוכת המסחריות של ברמינגהם, בריטניה, שתי מכוניות תצוגה. שתיהן צבועות בצבעי הדגל הצרפתי, אחת טייפ H קלאסית, השנייה ג'אמפי.
חגיגה צבעונית: 70 שנה לסיטרואן טייפ H
צילום: מנהל
שתי מסחריות התצוגה עוצבו כסדנת תיקון אופניים ניידת, כל אחת בסגנון המתאים לתקופתה - כך סיטרואן. למשל בתא הנוסעים, שם הצרפתים בחרו בדיפון עץ מסורתי לטייפ H, ובסגנון מודרני לג'אמפי (תמונות של התא לא פורסמו).
חגיגה צבעונית: 70 שנה לסיטרואן טייפ H
צילום: מנהל
סיטרואן טייפ H הייתה המסחרית הראשונה בעולם עם הנעה קדמית בייצור סדרתי. היא יוצרה משנת 1948 ועד ל-1981 בלא פחות מ-473 אלף יחידות. עם אורך של 428 ס"מ, היא קצרה ביותר מ-30 ס"מ מהג'אמפי הקצרה ביותר (מוצעת באורך של בין 460 ל-531 ס"מ), והציעה מנוע 1.9 ליטר עם 52 כ"ס בלבד - מה שמסביר את המהירות המרבית הצנועה (101 קמ"ש).
חגיגה צבעונית: 70 שנה לסיטרואן טייפ H
צילום: מנהל
לפי שעה סיטרואן לא צפויה להציע את המהדורה המיוחדת של הג'אמפי בייצור סדרתי. בישראל המסחרית החדשה משווקת עם מבחר מנועים ותיבות הילוכים, במחיר המתחיל מ-170 אלף שקל.