חברת קרסו, יבואנית רנו לישראל, משיקה את המגאן גרנד קופה, שם מבלבל למה שהוא למעשה גרסת הסדאן (ארבע דלתות) של המגאן החדשה. המשפחתית הקומפקטית הושקה בגרסת סדאן בתערוכת פאריז בסוף שנה שעברה, ותירש את רנו פלואנס המצליחה. למרות שההאצ'בק הוצגה קודם (עוד בסוף 2015), בקרסו בחרו להשיק את המגאן בישראל תחילה במרכב סדאן, ובמחיר של החל מ-132 אלף שקל.
בדומה לפלואנס, המכונית החדשה גדולה ביחס לקטגוריה ובסיס הגלגלים שלה - שנמתח על פני 271 ס"מ - הוא הארוך ביותר בקבוצה (בס"מ בודד). עם אורך כולל של 463 ס"מ, היא גם ארוכה מרוב מתחרותיה. בגלל המידות ורמת הציוד, היבואנית תנסה להציע אותה כאלטרנטיבה מוזלת למשפחתיות הגדולות. זאת, ותדמית השם "מגאן" בישראל, הם הסיבות להחלטה לכנותה בשם "גרנד קופה" בלבד בהתנהלות השיווקית, וזאת למרות שעל אחוריה כתוב גם השם מגאן.

חשיבות ואבזור
עבור רנו בישראל מדובר במכונית עם חשיבות גדולה במיוחד. למרות שנתח השוק של המשפחתיות יורד, זו עדיין הקטגוריה הגדולה בשוק. המכונית החדשה תוצע ברמת אבזור אחת ("אינטנס") וגבוהה למדי, ועם שני מנועים - בנזין ודיזל.
רנו מגאן סדאן בישראל - מ-132 אלף שקל
צילום: מנהל
לגרסת הבנזין מנוע טורבו בנפח 1.2 ליטר, המספק 130 כ"ס ומוכר מדגמי רנו שונים. הוא משודך כאן לתיבת שבעה הילוכים רובוטית דו-מצמדית, ומאיץ את הרכב מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 10.9 שניות. לגרסת הדיזל מנוע 1.5 ליטר שמייצר 110 כ"ס ומשודך לתיבה רובוטית דו-מצמדית עם שישה הילוכים. דגם זה מאיץ ל-100 קמ"ש בתוך 12.5 שניות. הציון הירוק הוא 4 לגרסת הבנזין ו-5 לדיזל.
האבזור בשתי הגרסאות כולל חישוקי "17 קלים, יחידות תאורה מסוג לד מלא, חיישני חנייה היקפיים, מפתח חכם, בקרת אקלים, בקרת שיוט, בלם יד חשמלי, ריפוד משולב עור, פתיחה עם הרגל של תא המטען ותאורת אווירה צבעונית. בנוסף, תוצע מערכת מולטימדיה שרנו מכנה אר-לינק (R-Link) עם צג "8.7 אנכי. זו מציעה בין היתר מצלמת נסיעה לאחור וחיבור בלוטות', ותאפשר גם שליטה במאפייני הרכב - כולל אפשרות לבחירת "צליל המנוע" שיושמע מהרמקולים.
רנו מגאן סדאן בישראל - מ-132 אלף שקל
צילום: מנהל
כמו ברנו קאדג'אר, גם כאן ניתן לשנות את התצוגה במחוונים המוקרנים. הגרנד קופה, בניגוד להאצ'בק, לא תוצע עם מערכות בטיחות מתקדמות, משום שכמו קודמתה, הפלואנס, היא מיועדת לשווקי מזרח אירופה, טורקיה ומדינות מתפתחות ופחות למערב אירופה. ביבואנית ציינו כי הם מקווים לשכנע את היצרנית להציע מערכות מקוריות בהמשך, וכי עד אז הרכב יוצע עם מובילאיי בהתקנה מקומית. המגאן נבחנה על-ידי ה-Euro NCAP, אך הציון שהשיגה אינו תקף לגרנד קופה בגלל הבדלי האבזור.
רנו מגאן סדאן בישראל - מ-132 אלף שקל
צילום: מנהל

המכונית החדשה תעלה 132 אלף שקל לגרסת הבנזין ו-134 אלף לדיזל. בקרסו מתכוונים להמשיך לפנות איתה לציי הרכב, שהניעו את הצלחת הפלואנס, אך גם לקהל פרטי שמחפש אלטרנטיבה זולה למשפחתית הגדולה ולתחום המוניות. בשנה שעברה נמכרו כ-4,100 מכוניות מדגם הפלואנס בארץ (מתוכן 1,100 מוניות). ענת מילוסלבסקי כחלון, מנכ"ל רנו בישראל, מצפה למכור עד סוף השנה לפחות כמות כזו.