לואיס המילטון השיג את נצחונו השני העונה, והשלישי עבור מרצדס, כאשר סיים ראשון בגרנד-פרי הספרדי שנערך בברצלונה. המילטון עשה זאת אחרי עוד מירוץ צמוד וקשה עם סבסטיאן פטל, הנהג המוביל של פרארי, שסיים במקום השני. הסוד לניצחונו היה שילוב של טקטיקה ועזרה קטנה מואטרי בוטאס.
פורמולה 1 - המילטון חוזר לנצח
צילום: מנהל

רבות דובר על כך שעם הגעת הסדרה לאירופה ולמסלולים השגרתיים יותר, יתברר המצב האמיתי של הקבוצות. וכעת ברור שהעונה הזו עומדת להיות בסימן קרב מותח בין פרארי למרצדס. עוד ממקצה הדירוג היה ברור שהגרנד-פרי הספרדי יהיה מירוץ צמוד בין שתי הקבוצות, כאשר רק 5 מאיות השנייה הפרידו בין המילטון, שהיה המהיר בהקפות הדירוג, לפטל. מאחוריהם סיימו בוטאס וקימי ראיקונן במרצדס ופרארי, והתאמה.
אולם עם מתן אות הזינוק פרץ פטל קדימה והקדים את המילטון בכניסה לפניה הראשונה. מעט מאחור חברו של פטל לקבוצה, ראיקונן, נפגע מבוטאס וכתוצאה מכך הוסט לכיוון מקס וורסטפן ברד-בול. שניהם (ראיקונן וורסטפן) נאלצו לפרוש. מכאן הפך המירוץ בין פטל להמילטון שדלק אחריו למותחן. מרצדס רמזו שהם מתכננים החלפת צמיגים קרובה, אבל הייתה זו דווקא פרארי שנכנסה ראשונה להחלפה. כשזה קרה, המילטון קיבל הוראה ללחוץ עד למקסימום ולמצות את היכולת שנותרה בצמיגים, אבל כאשר פטל חזר למסלול הוא החל קובע זמנים מהירים יותר. ובכל זאת מרצדס העדיפו לחכות בהכנסת המילטון לרחבת הטיפולים למרות שהפסידו זמן יקר.
כאשר המילטון נכנס לבסוף להחלפת צמיגים, נבחרו עבורו צמיגי הביניים העמידים אך איטיים יותר. המשימה, נאמר לו בקשר, היא לנסות ולשמור שפטל לא יגדיל את הפער. עבור מרצדס אפשר המעבר לצמיגי הביניים בחירה לקראת סיום אם לחסוך בהחלפת צמיגים מעכבת ולהישאר על אותם צמיגים, או לחזור ולהחליף לצמיגים הרכים המהירים יותר. כוכב המזל של מרצדס היה בוטאס. מרצדס עכבה את כניסתו להחלפת צמיגים כדי שהוא מצידו יאט את פטל המסתער (בוטאס הוביל באותם רגעים). בוטאס עשה זאת ופטל, שהיה בכל מקרה צריך לעשות החלפה נוספת, הפסיד שניות יקרות.
פורמולה 1 - המילטון חוזר לנצח
צילום: מנהל
תאונה של סטופל ונדורם גררה הוצאת מכונית קוצבת וירטאולית ומרצדס נצלו זאת כדי להכניס את המילטון כדי לחזור לצמיגים המהירים. פטל נכנס מייד אחריו (הוא היה צריך לעבור כעת לצמיגי הביניים – כל נהג צריך להשתמש בשתי תרכובות). פטל יצא מרחבת הטיפולים בדיוק כאשר המילטון הגיע לאותה פניה. נראה שבין השניים היה מגע קל ופטל, שדחק את המילטון, נטל את ההובלה - אבל המליטון על צמיגים מהירים יותר הצליח לעקוף והפעם לא שמט את היתרון.
בפרארי עוד קיוו שצמיגיו של המילטון יאבדו יכולת לקראת סיום ויאפשרו לפטל לתקוף, אבל זה לא קרה. במקום השלישי והרחק מאחור ניצב ריקרדו שסיים שלישי. הוא ירש את המקום השלישי מבוטאס שפרש עם תקלה נדירה במנוע המרצדס. הוא הקדים בפער גדול את סרג'יו פרז ואסטבן אוקון בפורס-אינדיאה המפתיעה, את ניקו הולקנברג ברנו, פסקאל וורלין בסאובר, קרלוס סיינז בטורו-רוסו, דניל קוויאט בטורו-רוסו השניה ורומן גרוז'אן בהאס.
ומה עם הגיבור המקומי, פרננדו אלונסו? למרות מקצה דירוג מדהים מבחינתו, בו הצליח להביא את מכונית המקלארן האיטית למקום השביעי, הוא נאלץ להסתפק במקום ה-12 אחרי שהיה מעורב בתאונות בזינוק. לפחות הפעם הצליח לסיים את המירוץ – וגם זה חידוש עבורו העונה...

גרנד-פרי ספרד
1. לואיס המילטון – מרצדס
2. סבסטיאן פטל – פרארי
3. דניאל ריקרדו – רד-בול
4. סרג'יו פרז – פורס אינדיאה
5. אסטבן אוקון – פורס-אינדיאה
6. ניקו הולקנברג – רנו
7. פסקל וורלין – סאובר
8. קרלוס סיינז – טורו-רוסו,
9. דניל קוויאט – טורו-רוסו
10. רומן גרוז'אן – האס.

אליפות העולם לנהגים
1. סבסטיאן פטל – 104 נק'
2. לואאיס המילטון – 98 נק'
3. וטרי בוטאס – 63 נק'
4. קימי ראיקונן – 49 נק'
5. דניאל ריקרדו – 37 נק'

אליפות העולם לקבוצות
1. מרצדס – 161 נק'
2. פרארי – 153 נק'
3. רד-בול – 72 נק'
4. פורס-אינדיאה – 53 נק '
5. טרו-רוסו – 21 נק'
פורמולה 1 - המילטון חוזר לנצח
צילום: מנהל