מאזדה MX-5 עם קיט BBR
מאזדה MX-5 היא הרבה דברים - הרודסטר הזולה בישראל, מכונית שקצרה לא מעט שבחים תודות ליכולת הדינמית וגם אייקון מוטורי עם מועדון מעריצים פעיל - אבל דבר אחד היא לא: חזקה במיוחד. עם 160 כ"ס ו-20.4 קג"מ, ה-MX-5 מציעה ביצועים מספקים, אבל לבטח לא יוצאי דופן ביחס לספורטיביות מודרניות. במאזדה כמובן טוענים שזה מכוון - בעיקר לטובת איזון כוח-יכולת דינמית ומחיר אטרקטיבי (לא בישראל) - אבל יש מי שרוצה יותר.
בהתאם, תחום השיפורים ל-MX-5 הפך עם השנים לרחב היקף ומרשים, ודוגמה מצוינת לכך הוצגה זה עתה - קיט השיפורים של BBR. הסדנה הבריטית, שידועה בערכות ההגדשה שלה ל-MX-5, השיקה ערכה ראשונה לדור החדש (ND).
סופר-מיאטה: מאזדה MX-5 עם 248 כ
צילום: מנהל
הערכה, שמותאמת לדגם ה-2.0 ליטר שמשווק בישראל, מציעה מגדש טורבו וסעפת שונה (יציקת ברזל). והתוצאה: 248 כ"ס ב-7,150 סל"ד (לעומת 160 כ"ס ב-6,000 סל"ד בדגם הסדרתי), וחשוב יותר - מומנט מרבי שמזנק מ-20.4 קג"מ ב-4,600 סל"ד ל-32.7 ב-3,250.
סופר-מיאטה: מאזדה MX-5 עם 248 כ
צילום: מנהל
ב-BBR מדווחים על האצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 5.0 שניות, זאת לעומת 7.3 שניות בדגם הרגיל. המהירות המרבית זינקה מ-214 קמ"ש ל-250 (מוגבלת אלקטרונית). הערכה מתאימה להתקנה בגרסת הרודסטר (גג בד) וה-RF (גג טארגה קשיח-מתקפל).
ה-MX-5 הרגילה, גרסת RF:
הערכה החדשה - שצפויה לקבל אישור תקינה וזיהום בבריטניה בקרוב, כלומר חוקית לחלוטין לכביש - תעלה 4,395 פאונד לפני מסים (כ-20,700 שקל). היא תהיה זמינה גם בארה"ב דרך סדנת השיפורים המוכרת היטב לחובבי ה-MX-5, "פליינ' מיאטה" (Flyin' Miata). בישראל, למרבה הצער, לא צפוי להיות חוקי להתקין אותה בעתיד הנראה לעין.