אחרי שב-2014 הממה קרייזלר את הקהל עם הצגת צ'אלנג'ר הלקט (חתול הגיהינום), ממשיכה היצרנית להתפרע – הפעם בתערוכת ניו יורק. בתערוכה, שתיפתח לקהל ביום שישי הקרוב (14.4), תציג קרייזלר את צ'לאנג'ר SRT דמון – עם 840 כ"ס, מה שהופך אותה למכונית השרירים החזקה בהיסטוריה (פירוט בהמשך) – תואר שהיה שמור עד כה לגרסת ה'הלקט', לה 707 כ"ס. השם 'דמון' (שד) לקוח מהיסטוריה של קרייזלר, ובשנות ה-60 וה-70 שימש לכינוי גרסאות הספורט של דודג' דארט.
קרייזלר משתגעת (1) – דודג' צ'אלנג'ר עם 840 כ
צילום: מנהל
הבסיס המכני
מתחת למכסה המנוע נמצא אותו מנוע המשרת את הלקט – V8 בנפח 6166 סמ"ק, עם מגדש-על - אבל בזה תם הדמיון. למנוע בדמון מגדש-על גדול יותר (של IHI) ב-12.5%, שמספק לחץ גדישה גבוה יותר של 14.5Psi (כלומר, 1 באר) במקום 11.6PSi (כלומר, 0.8 באר). בנוסף, יש כאן שתי משאבות דלק (דו-שלביות), מערכת יניקת אוויר משופרת (בעלת שלוש כניסות), טלטלים ובוכנות מחוזקים וקלים ומערכת שימון משופרת.
קרייזלר מתייחסת מראש לצ'אלנג'ר דמון כאל רכב למירוצי דראג (תחרויות תאוצה בקו ישר, בדרך כלל למרחק של רבע מייל – 402 מטר) עם רישוי לכביש – בדיוק מה שהאמריקאים יודעים לעשות היטב – ולטובת העניין העבירו את הצ'לאנג'ר דמון סדרת שיפורים מקיפה, מעבר למנוע. השינויים המכאניים כוללים, בין השאר, ממיר מומנט מחוזק (מסוגל להעביר עד 18% יותר מומנט), בולמזי זעזועים (בילשטיין, אדפטיביים) רכים יותר ביחס לגרסת ההל-קט, מוטות מייצבים חלולים, קלים וגמישים יותר והפחתה של זווית השפיעה השלילית של הגלגלים האחוריים ב-0.5 מעלה.
קרייזלר משתגעת (1) – דודג' צ'אלנג'ר עם 840 כ
צילום: מנהל
מבחינה אלקטרונית, ל'דמון' מספר מצבי נהיגה – כולל מצב ייעודי לדראג. מצב זה משנה את מפות הניהול של מערכות היציבות והאחיזה, וכן את מפות הניהול של מערכת ההיגוי, תיבת ההילוכים (כולל נעילה של ממיר המומנט), בולמי הזעזועים (קשיחות מרבית מאחור; מלפנים הם מתוכנתים לשיכוך כיווץ איטי) ואפילו את מצב הפעולה של מערכת המיזוג. ישנה גם מערכת ייעודית לזינוק על מסלול, המאפשרת זינוק ללא צורך בלחיצה על הבלמים במקביל, פעולה שאמורה להקל מאוד על הנהג במלאכת הזינוק.
הדמון גם קלה מההל-קט ב-91 ק"ג – חסכון משקל שהושג בעיקר על ידי הסרת אביזרים שונים, כמו שלושת המושבים הנוספים שברכב (כן, אין מושב ליד הנהג), מערכת השמע, דיפונים (כולל היעדר שטיחים מבפנים והיעדר דיפון למיכל הדלק) ומנגנון כוונון ידני להגה (ולא חשמלי). מי שממש יתעקש, אגב, יוכל להזמין פריטים אלו – כאשר עבור כל מושב נוסף (וגם עבור הדיפונים) תידרש תוספת צנועה של דולר בודד למחיר. עבור יתר הההשלמות תידרש תוספת מחיר משמעותית יותר.
קרייזלר משתגעת (1) – דודג' צ'אלנג'ר עם 840 כ
צילום: מנהל
אבל אחרי כל רשימת השינויים המרשימה הזו, שאמורה לאפשר יכולת יוצאת דופן בכל הקשור לביצועים על מסלול הדראג, חשוב לציין כמה פרטים קטנים. ראשית, ל'דמון' יש צמיגי 315/40 על חישוקי "18 – מסוג ניטו NT05R, המוצעים כפריט תקני. מדובר בצמיג 'סטריט דראג' דביק במיוחד, בעל דירוג שחיקה גבוה ביותר (0) ייעודי למירוצי דראג, עם אורך חיים מעשי של אלפי ק"מ בודדים על אספלט רגיל, ורמת רעש היסטרית. שנית, המדידות נעשו כשהרכב מתודלק באוקטן 100+, לא סוג הדלק הנפוץ ביותר.
ולעניין שלשמו נתכנסנו כאן
וכל הדברים האלה נועדו כדי ליצור 840 כוחות סוס(!), לייצר 106.4 קג"מ(!!), להוריד אותם לכביש ביעילות ולהשאיר אבק לדגמי פרארי, מקלארן ופורשה הסדרתיות על מסלול הדראג הקרוב – ובקיצור: מ-ל-97 קמ"ש (60 מייל/שעה) ב-2.3 שניות(!!!); ויותר חשוב: רבע מייל ב-9.65 שניות. עוד משהו שהדמון יודעת לעשות ומכוניות העל המיוחסות לא זה 'ווילי' - לגובה של 0.89 מ', מספיק גבוה בשביל להכניס את הדמון לספר השיאים של גינס.
קרייזלר משתגעת (1) – דודג' צ'אלנג'ר עם 840 כ
צילום: מנהל
ואל תצפו לה כאן. דודג' צ'לאנג'ר דמון תיוצר ב-3300 עותקים עבור השוק האמריקאי, 3000 יחידות לארה"ב, 300 לקנדה.
קרייזלר משתגעת (1) – דודג' צ'אלנג'ר עם 840 כ
צילום: מנהל