למרות העיוות הביטוחי – תעריף ביטוח חובה נמוך יותר לקטנועים בנפח של עד 250 סמ"ק – שנותן לקטנועי 250 סמ"ק יתרון מובנה, היצע הקטנועים בנפחי הביניים (300-350 סמ"ק) ממשיך להתרחב.
המצטרף החדש לחבורה הוא הימאהה X-מקס 300 (XMAX 300), שמציע מנוע חזק יחסית – 28 כ"ס – ומתלה קדמי עם שני "משולשים", בדומה למבנה המקובל באופנועים, לקבלת התנהגות, ובעיקר היגוי, חדים ומדויקים יותר. בהקשר היכולת הדינמית יש לציין גם מערכת בקרת משיכה (TCS) שמגיעה מהאח הגדול, T-מקס, ותוצע כסטנדרט לצד מערכת ABS.
ימאהה X-מקס 300  - מ-35,000 שקלים
צילום: מנהל
למרות השם הדומה, מדובר בקטנוע שונה לחלוטין מה-X-מקס 250, וגם מה-400 הגדול יותר. השלדה חדשה יותר, ומלבד הצהרות על קשיחות משופרת מציעה גם מקום לשתי קסדות מלאות מתחת למושב. בתחום האבזור יש מפתח חכם המאפשר התנעה והרמת מושב בלי להוציא את המפתח מהכיס, כידון מתכוונן (שני מצבים) ומשקף רוח מתכוונן, פנסי לד קדמיים ואחוריים ושקע 12V.
ימאהה X-מקס 300  - מ-35,000 שקלים
צילום: מנהל
לטובת חובבי התוספות יש מפלט אקרופוביץ' ייעודי, משקף מושחר, ארגזי אחסון, ידיות מחוממות ועוד.
מחיר ה-X-MAX 300 הוא 35,000 שקלים, כ-10% יותר מגרסת ה-250 סמ"ק המקבילה (ששיווקה ימשך, בשל אותה העדפה ביטוחית), ובערך 15% פחות מדגם ה-400 סמ"ק.
ימאהה X-מקס 300  - מ-35,000 שקלים
צילום: מנהל