הונדה X-ADV הוא לדעתי אחד הקטנועים הכי מסקרנים של השנים האחרונות, ולכן לא וויתרתי על ההזדמנות לפגוש אותו כאשר 'מאיר' השיקו אותו בארץ אתמול.
הונדה X-ADV - הרפתקה אוטומטית
צילום: תומר פדר, יצרן
לכנות את ההונדה X-ADV "קטנוע" זה קצת מגוחך, משום שהדבר האחרון שאפשר לומר עליו זה שהוא "קט". אז לא קטנוע – גדלנוע. ומדובר בגדלנוע מסוג חדש, "גדלנוע-אדוונצ'ר", שיודע גם לרדת לשטח. שלל תופינים מביא איתו הכלי הזה: ABS; תיבה דו-מצמדית, שמאפשרת גם שליטה ידנית על ששת ההילוכים, ומנוע חזק בנפח 750 סמ"ק, שמפיק 55 כ"ס. כן, הוא לבעלי רשיון לא מוגבל בלבד.
כפי שרומזים הנתונים, זו יחידת הכח שפגשנו כבר באינטגרה, ועברה התאמות לאכסניה החדשה. למשל – בנוסף לאפשרות לבחור בין מצב ספורט לרגיל, תיבת ההילוכים והמנוע יודעים לזהות את השיפוע בו נוסע הכלי ולבחור הילוך נכון לטיפוס או לטובת בלימת מנוע בירידה. בנוסף מציע ה-X-ADV משקף מתכונן, מפתח חכם, לוח מחוונים עשיר בצורה יוצאת דופן ותא מטען מואר שיכול להכיל קסדה מלאה.
הונדה X-ADV - הרפתקה אוטומטית
צילום: תומר פדר, יצרן
הגדלנוע-אדוונצ'ר של הונדה מגיע עם נוכחות בולטת מאוד. עם חישורי שפיצים בגודל "17 מלפנים ו-"15 מאחור, וצבוע בצבעי האפריקה טווין, הוא נראה מרשים ביותר. בסיבוב הקצר שעשינו עליו אי אפשר היה שלא להתלהב כבר מהרגע הראשון. זה אחד מהכלים האלו שמתחברים לך מיד ליד, למוח, לרגש. כלי חזק, חובב השכבות, שאפילו יודע עבודת שטח בסיסית.
מבחינת מחיר, 78,000 שקלים, היבואן כיוון אותו לתחתית קטגורית הגדלנועים הספורטיביים, זו שכוללת את הכלים של ב.מ.וו ובעיקר את רב המכר של ימאהה. האם סופסוף נוצר כאן 'טי-מקס קילר'? את זה נוכל לדעת רק אחרי מבחן רציני יותר. בינתיים ב"מאיר" טוענים ששני המשלוחים הראשונים כבר נמכרו, והם מקווים למכור 200 כלים בשנה הבאה.
הונדה X-ADV - הרפתקה אוטומטית
צילום: תומר פדר, יצרן