28,167 ישראלים קיבלו לידם מכונית חדשה במהלך מרץ 2017, עלייה של כ-11% לעומת החודש שעבר וירידה קלה ממרץ 2016, אז עלו לכביש 28,537 יחידות. מדובר גם בכמות נמוכה משמעותית מחודש ינואר 2017, ששבר את שיא כל-הזמנים עם 45,210 יחידות. בסך הכל, מספר המכוניות שנמסרו ברבעון הראשון של השנה עומד על 98,667 יחידות, כ-8,000 יותר מבשנה שעברה (9%+).
מסירות מרץ: מרצדס מובילה ביוקרה
צילום: מנהל
יונדאי איוניק. מותג יונדאי מוביל את הרבעון עם 15,497 יחידות
הרכב הנמכר ביותר בישראל השנה הוא קיה ספורטאז', עם 4,291 יחידות - מתוכן 1,169 במרץ. מאחיו לקונצרן, יונדאי טוסון, נמסרו 4,148 יחידות (943 במרץ). במקום השלישי ניצבת מכונית שלישית של הקוריאנים - קיה פיקנטו עם 3,949 יחידות (985 במרץ) - לפני טויוטה קורולה עם 3,533 (967) וסקודה אוקטביה עם 3,350 יחידות. המשפחתית הצ'כית הסתפקה במרץ במקום ה-16 בלבד, עם 534 מסירות.
מסירות מרץ: מרצדס מובילה ביוקרה
צילום: מנהל
קיה ספורטאז'. הרכב הנמכר ביותר בישראל ב-2017
בדירוג המותגים מוביל יונדאי עם 15,497 יחידות ברבעון - עלייה של 18% לעומת השנה שעברה - מהן 4,306 במרץ. קיה במקום השני עם 11,888 (11%+) ברבעון ו-3,171 במרץ, מותג טויוטה שלישי עם 2,853 במרץ ו-10,186 בשלושת החודשים הראשונים של השנה.
מסירות מרץ: מרצדס מובילה ביוקרה
צילום: מנהל
מבין 10 המותגים הגדולים, שמונה רושמים צמיחה ברבעון - בעוד מאזדה (28%-) ומיצובישי (10%-) דווקא יורדים. ובמקום העשירי ניצב מותג מפתיע - סיטרואן. יצרנית הרכב הצרפתית רושמת צמיחה של 17% השנה (3,033 יחידות), שהספיקה לה לעבור מותגים שכיכבו בעשירייה עד לאחרונה, בהם סיאט (מקום 11 עם 2,909 יחידות), שברולט (מקום 12 עם 2,758) והונדה (2,323 יחידות ומקום 14).
ביוקרה - מרצדס לוקחת את ההובלה
אחרי שנים בהן צמיחה מרשימה במכירות הובילה להפיכתה למותג היוקרה המוביל בישראל, יצרנית הרכב אודי מוותרת בשנת 2017 על הבכורה לטובת מרצדס. 1,903 יחידות של דגמי הכוכב הגרמני עלו לכביש בישראל (כולל 110 מסחריות), מספיק בשביל לפתוח פער מכובד מאודי (1,791 יחידות).
מסירות מרץ: מרצדס מובילה ביוקרה
צילום: מנהל
במקום השלישי ניצבת ב.מ.וו עם 1,072 יחידות, לפני לקסוס עם 391. יצרנית היוקרה היפנית מקדימה את וולוו, שסוגרת את החמישייה המובילה עם 383 מכוניות.