אם בתחילת העשור מכוניות חשמליות היו חזון לעולם נקי אך גם לא מאוד מרגש, מאז שטסלה הצליחה להוכיח שהן יכולות להיות גם מעוררות חשק, נדמה שתעשיית הרכב כולה שינתה כיוון. וכך, אחרי שורה של מכוניות ספורט ועל חשמליות משלל מותגים, כעת מגיעה תורה של סינגפור - וליתר דיוק יצרנית הרכב הראשונה במדינה שמציגה מכונית על חשמלית: ונדה אלקטריקס (Vanda Electrics).
דנדרוביום - פרח מהיר, פרח עצבני
צילום: מנהל
אז קבלו את הדנדרוביום (Dendrobium), שנקראת על שם פרח שפירוש שמו ביוונית "עץ החיים". מכונית העל החדשה והמאוד יוצאת דופן למראה, מציעה צמד מנועים חשמליים - קדמי שמניע את הגלגלים הקדמיים בסיוע תיבת הילוך יחיד, ואחורי שמניע את הגלגלים האחוריים בסיוע תיבה עם מספר הילוכים (לא נמסר כמה).
דנדרוביום - פרח מהיר, פרח עצבני
צילום: מנהל
ונדה אלקטריקס לא מפרסמת מפרט טכני של מערכת ההנעה, אך מציינת כי הביצועים הצפויים יהיו לא פחות ממדהימים: האצה מעמידה ל-97 קמ"ש (60 מייל לשעה) בתוך 2.7 שניות, ומהירות מרבית של "יותר מ-320 קמ"ש". כל זאת, בינתיים, רק על הנייר.
דנדרוביום - פרח מהיר, פרח עצבני
צילום: מנהל
למכונית החדשה, שמוגדרת כדגם תצוגה, משקל עצמי של 1,750 ק"ג, חישוקי "20 מלפנים ו-"21 מאחור, ולמרות העיצוב הסופר-קיצוני היא דווקא דו-מושבית ולא חד-מושבית כפי שהוערך בתחילה. על-פי היצרנית, אם יזוהה ביקוש לאחר תערוכת ז'נבה, שם הדנדרוביום עורכת הופעת בכורה עולמית, ייתכן ייצור שלה במספרים נמוכים באזור שנת 2020.
עד אז, ונדה אלקטריקס מציעה כיום מסחרית זעירה חשמלית, ובשנה הבאה מקווה להשיק קטנוע חשמלי. הדנדרוביום, אנחנו מקווים, תגיע מיד לאחר מכן.