כשנתיים לאחר הצגתה של סיוויק טייפ R הנוכחית, הונדה חושפת גרסה חדשה המבוססת על הדור העכשווית והעשירי של הדגם.
נראות קרבית
לפני כחצי שנה הוצג קונספט לטייפ R שנראה אגרסיבי, מוחצן במיוחד וגם מוכן לייצור, והדגם שהוצג שומר אמונים למופע הזה. הספוילר הענק מאחור, המפלטים (שמזכירים את אלו שבפרארי 458), כונס האוויר שבמכסה המנוע והכנפיים התפוחות בהחלט תורמים להופעה.
הונדה חושפת בז'נבה סיוויק טייפ R חדשה
צילום: מנהל
מבפנים העיצוב כבר פחות ייחודי, כשההבדלים בין הטייפ R לגרסאות הרגילות של הסיוויק הם בעיקר עיטורים אדומים ברחבי התא ומושבים ספורטיביים (אדומים גם הם).
הונדה חושפת בז'נבה סיוויק טייפ R חדשה
צילום: מנהל
מכאניקה משופרת
בכל הקשור לצד המכאני בספורטיבית החדשה לא השתנה הרבה. המנוע המשרת את הגרסה החדשה מוכר מהטייפ R הנוכחית, משמע יחידה בנפח 2.0 ליטר מוגדשת טורבו; ההספק עלה מ-310 ל-315 כ"ס, בעוד המומנט נותר זהה (40.8 קג"מ). גם בטייפ R החדשה הכוח עובר אל הגלגלים הקדמיים דרך תיבה ידנית בת 6 הילוכים; נתוני האצה ומהירויות מרבית של הדגם הגרסה החדשה טרם נחשפו.
בהונדה מוסרים כי ביחידת הכוח נעשו שיפורים הנוגעים לתגובתיות משופרת של המנוע וגם הוספת פונקציה (לא נמסר אם ניתנת לכיבוי) להתאמת סל"ד (Rev-match) בעת הורדת הילוך, על-מנת להקל על הנהג ב'גז ביניים'.
הונדה חושפת בז'נבה סיוויק טייפ R חדשה
צילום: מנהל
עוד מוסרים היפנים כי בגרסה החדשה המרכב עמיד יותר לפיתול בשיעור של 38% בהשוואה לדור הקודם. בנוסף, "מערך המתלים הקדמי תוכנן עם גאומטריה חדשה כדי לצמצם לוחמת הגה ולשפר את הניהוג הספורטיבי", דבר ההודעה לעיתונות של הונדה. למצבי הנהיגה שפגשנו בטייפ R הקודמת ('ספורט' ו-'R+') מתווסף בדור החדש מצב 'קומפורט' נינוח יותר, המיועד לנהיגה יום-יומית – כך הונדה.
שיווק
בהונדה מתכננים להתחיל את שיווק הטייפ R החדשה בעולם החל מהקיץ הקרוב; מועד ההגעה לישראל לא ידוע.

הונדה חושפת בז'נבה סיוויק טייפ R חדשה
צילום: מנהל