בתערוכת ז'נבה שתיפתח מחר (יום ג') תציג פורשה, לראשונה, גרסת סטיישן לפאנאמרה שתיקרא "ספורט טוריזמו" (Sport Turismo). עם הטורזימו פורשה היא יצרן יוקרה ראשון המציג גרסת סטיישן למכונית פאר. עם זאת, בגרסה הכוחנית ביותר שלה, היא תתמקם מול גרסאות הסטיישן הקיצוניות של דגמי הסלון, כמו אודי RS6 (המוצעת כסטיישן בלבד), מרצדס E63 AMG סטיישן וב.מ.וו M5 סטיישן (כשתוצג).
גרסת הסטיישן של הפאנאמרה דומה במידותיה לגרסת הארבע-דלתות – כלומר בסיס גלגלים של 295 ס"מ, אורך של 505 ס"מ, רוחב של 194 ס"מ – כאשר רק ממד הגובה גדל ב-1 ס"מ (ל-143 ס"מ). המבנה השונה מאפשר תא מטען גדול יותר, אם כי בשיעור פחות גדול ממה שניתן היה לצפות - 520 ליטר, במקום 495 ליטר; בגרסת הסטיישן ההיברידית תא מטען קטן בהרבה ונפחו 425 ליטר בלבד. הטוריזמו אמורה גם להציע מרווח ראש עדיף ליושבים מאחור, כמו גם גישה נוחה יותר למושב האחורי.
פורשה פאנאמרה ספורט טוריזמו - בישראל בסוף השנה
צילום: מנהל
ואותו מושב אחורי יאפשר, לראשונה בפאנאמרה, לארח שלושה נוסעים, במקום שניים עד כה. פורשה מצהירה כי לפאנאמרה סטיישן מבנה של 4+1, ובתמונות אכן בולטת מאוד מנהרת ההינע, מה שמכוון לכך שהמושב הנוסף מותאם לילדים קטנים. עם זאת ניתן להזמין את הסטיישן גם עם מושב אחורי כמו בגרסה המקורית, עם שני מושבים נפרדים בעלי כוונון חשמלי. עוד בענייני המושב האחורי: משענות הגב של המושבים האחוריים ניתנות לקיפול נפרד בכל מושב (40/20/40), ומאפשרות להגדיל את תא המטען עד 1390 ליטר.
פורשה פאנאמרה ספורט טוריזמו - בישראל בסוף השנה
צילום: מנהל
עוד פריט ייחודי לגרסת הסטיישן הוא מסיט אוויר אחורי (ספוילר) אקטיבי, היוצר כוח הצמדה עד 50 ק"ג על הסרן האחורי. ייחודו של הספוילר הוא ביכולת כיוון הזווית שלו – דבר הנעשה באופן אוטומטי, ובהתאם למצב הניהוג שנבחר; באופן שגרתי, הספוילר פעיל החל ממהירות של 170 קמ"ש, בעוד שבמצבי 'ספורט' ו-'ספורט פלוס' הוא יפעל כבר ב-90 קמ"ש. כמו כן, כשגג השמש הפנוראמי פתוח, המערכת נכנסת לפעולה כבר ב-90 קמ"ש, כדי לסייע בהפחתת רעשי הרוח.
כל היתר די דומה: אותם מנועים – בנזין 3.0 ל' V6 330 כ"ס ו-440 כ"ס, בנזין 4.0 ל' V8 550 כ"ס, דיזל 3.0 ל' V6 422 כ"ס, היברידי 462 כ"ס – התיבה רובוטית דו-מצמדית עם 8 הילוכים וההנעה כפולה בכל גרסאות המנוע, פרט ל-550 כ"ס. על אף משקל עצמי שיהיה כנאה מעט גבוה יותר, הביצועים הרשמיים דומים לאלו של גרסת הארבע-דלתות, כאשר רק המהירות המרבית נמוכה במעט.
מאורכיד ספורט קארס, יבואנית פורשה לישראל, נמסר כי הפנאמרה החדשה תגיע לישראל ברבעון האחרון של 2017.
פורשה פאנאמרה ספורט טוריזמו - בישראל בסוף השנה
צילום: מנהל