פיג'ו ישראל מחזקת את הצד הספורטיבי של ההיצע שלה עם תחילת שיווק ה-308GTi. שמה המלא של המכונית, שפותחה על ידי חטיבת הספורט של היצרן הצרפתי, 308GTi By Peugeot Sport,
אומר משהו על היומרות.

הגרסה החמה למכונית הקומפקטית מגיעה במהדורה החזקה ביותר של מנוע ה-1.6 טורבו, אשר מייצרת 270 כ"ס (בעבר הוצעה בדגם זה גם גרסת 250 כ"ס) ו-33.6 קג"מ ב-1,900 סל"ד. לפי נתוני היצרן, עם מנוע זה מאיצה המכונית ל-100 קמ"ש ב-6 ש' ומגיעה ל-250 קמ"ש.
פיג'ו 308GTi הושקה בישראל
צילום: מנהל
ה-GTi מונמכת ב-11 מ"מ לעומת הדגם הרגיל, מצוידת בתיבה ידנית עם שישה הילוכים, דיפרנציאל מוגבל החלקה מסוג טורסן, חישוקי "19, צמיגי משלין פיילוט סופר-ספורט (235/35) תאורת לד מלאה ובלמים מחוזקים של פיג'ו ספורט (קאליפרים אדומים עם ארבע בוכנות). רשימת האבזור הארוכה כוללת גם מושבי ספורט נאים משולבי עור עם עיסוי, דיפון עור עם תפרים אדומים, ספים כסופים במפתנים ודוושות ספורטיביות מאלומיניום. יש כמובן גם מפתח חכם, מולטימדיה עם מצלמה אחורית, מצב ספורט שמשנה לא רק מאפייני ניהוג אלא גם תצוגה וצליל (בסיוע מערך השמע) ובקרת אקלים.
המכונית החדשה תעלה 190,000 שקלים, או 200,000 בשילוב שני הצבעים של פיג'ו ספורט (שחור לחלק האחורי ואדום לקדמי) שמכונה קופה פרנש. גג זכוכית יוצע כתוספת (10,000 שקלים).

מחפשים קהל חדש
בכוונת היבואן להתחרות עם ה-308GTi בפולקסווגן גולף GTI המצליחה - והפחות חזקה משמעותית. דני שביט, מנכ"ל לובינסקי, מודע לכך שהצלחת הגולף האייקונית, ממנה נמכרו כ-160 מכוניות ב-2016, נובעת גם מהעובדה שהיא מציעה אופציה אוטומטית, שהיוותה את עיקר המכירות (רק 26 היו ידניות). אולם הוא מאמין שבזכות המחיר הזול מהגולף (שמחירה מתחיל ב-200,000 שקלים לגרסה ידנית או 194,000 עם שלוש דלתות), בפער שהופך משמעותי כאשר לוקחים בחשבון את האבזור העשיר יותר והכוח העדיף, ניתן יהיה להביא קהל חדש לפלח. לדבריו, ניתן יהיה לפתח בעזרת ה-308GTi תחום חדש, לפנות לקהל שמחפש ריגוש במחיר לא יקר, ולהגיע למכירות גבוהות מהותית מהמקובל בתחום זה לגרסאות ידניות. אם המהלך יצליח, שביט צופה כי ימכרו עשרות יחידות מהדגם בשנה.

פיג'ו 308GTi הושקה בישראל
צילום: מנהל