לואיס המילטון יכול לזכות היום בלילה, בגרנד פרי של מקסיקו, לזכות באליפות הרביעית שלו בפורמולה 1. המירוץ יוזנק היום בשעה 21:00 לפי שעון ישראל, ולהמילטון מספיק סיום במקום החמישי כדי לזכות בוודאות בתואר.

אם המילטון יזכה באליפות הוא יהפוך לנהג המירוצים הבריטי המצליח ביותר בכל הזמנים. הוא גם יצטרף למועדון המצומצם של נהגים שזכו ביותר משלוש אליפויות. מדובר רק באלן פרוסט, סבסיאן פטל (ארבע אליפויות כל אחד), חואן מנואל פנג'יו (חמש) ומיכאל שומאכר (שבע). כזכור, נצחונו במירוץ הקודם בארצות הברית, הבטיח את אליפות היצרנים למרצדס, והפך את זכייתו של המילטון בתואר לשאלה של "מתי" ולא של "האם", אלא אם תקרה קטסטרופה.
האם המילטון יזכה היום באליפות?
צילום: מנהל

המילטון צבר עד כה 331 נקודות מול 265 לפטל שבמקום השני – כלומר פער של 66 נקודות מתוך 75 נקודות המרביות שניתן יהיה להשיג בשלושת המירוצים שנותרו לסיום העונה (כולל מקסיקו). כדי שהמילטון לא יזכה באליפות היום הוא צריך לסיים במקום השישי ומטה אם פטל מנצח, או תשיעי ומטה במקרה שפטל מסיים שני. במקרה שפטל מסיים במקום השלישי ומטה הוא יאבד את האליפות ללא קשר לתוצאה של המילטון.

פטל נלחם
אחרי מספר מירוצים לא מוצלחים עבור פרארי, פטל עשה את כל מה שאפשר לקראת הקרב במקסיקו. הוא הצליח לתפוס את המקום הראשון במקצה הדירוג אחרי קרב צמוד מול מקס וורסטפן ברד בול, ששלט ברוב המקצה. פטל, בהקפה הרואית, הצליח לטפס לראש הדירוג ממש בשניות האחרונות של המקצה. זה אומר שהוא ו-וורסטפן יזנקו מהשורה הראשונה למירוץ.
האם המילטון יזכה היום באליפות?
צילום: מנהל
המילטון מימין, פטל משמאל
מרצדס חששה מראש שהמכוניות שלה פחות מתאימות למסלול במקסיקו סיטי – וצדקה. הסיבה לא הייתה תוואי המסלול המהיר (שדווקא כן מתאים לה) אלא העובדה שבשל גובהו האוויר דליל יחסית, מה שפוגע בכח ההצמדה של המכונית. ההערכה היא שכרגע לרד-בול ולפרארי חבילה אירודינמית עדיפה על מרצדס וזה התבטא במקסיקו. וכך המילטון נאלץ להסתפק במקום השלישי במקצה הדירוג. הוא הודיע שלא חשוב לו לזכות באליפות דווקא במקסיקו, אבל גם שהוא בפירוש רוצה לנצח כאן – האם זה אומר שהוא לא מתכנן מירוץ "אסטרטגי", שבו יסתפק במקום חמישי? אפשר לקוות. ויש לתקווה הזו על מה להתבסס – המילטון ניצח בחמישה מירוצים מתוך השישה שנערכו מאז חזרו הקבוצות מפגרת הקיץ, והוא נמצא בכושר שיא.