פרארי חשפה את ה-FXX-K איבו (Evo, קיצור של Evolution, אבולוציה) - מכונית מירוץ שמשמשת כפלטפורמה לניסוי טכנולוגיות מתקדמות. תוכנית ה-XX של פרארי, שנוסדה ב-2005 עם האנזו FXX, שואבת טכנולוגיות ממחלקת המחקר ופיתוח של פרארי שעדיין לא מוכנות לכביש הציבורי, ומציעה אותן ללקוחות נבחרים.
מכוניות ה-XX מתחרות בינן לבין עצמן בליגה ייעודית (קורסה קליינטי, Corse Clienti), ואינן מיועדות לשימוש בכביש הציבורי. למעשה, פרארי אף לא מתירה לבעליהן להשתתף איתן באירועי ספורט מוטורי ציבוריים, למרות שהן מתוכננות בתקנים הקרובים לקטגוריות מירוץ רשמיות - ובעיקר GT3 ו-GTE. במסגרת הליגה הייעודית, הלקוחות - שנבחרים על-ידי פרארי, בין היתר לפי מספר המכוניות שרכשו מהיצרנית בעבר - מתחרים בתשעה מירוצים ברחבי העולם.
אבולוציה של טירוף: פרארי FXX-K איבו
צילום: מנהל
המכונית החדשה שנחשפה היא פרי פיתוח של ה-FXX-K הקיימת, המבוססת על הלהפרארי (LaFerrari), מחליפת האנזו. שנתיים אחרי שהוצגה, האיבו מציעה שורה של שדרוגים למכונית המירוץ, ובראשם שיפור משמעותי ליעילות האווירודינמית ולכושר ההצמדה. זאת תודות לפגושים חדשים, מסיטי רוח שונים וגולת הכותרת - כנף אחורית כפולה שפותחה במחקר וניסוי מפרכים. על-פי פרארי, כושר ההצמדה של המכונית החדשה טוב ב-23% מה-FXX-K היוצאת, וב-75%(!) מהלהפרארי, שכידוע אינה בדיוק מכונית בעייתית בתחום.
אבולוציה של טירוף: פרארי FXX-K איבו
צילום: מנהל
בפרארי נוקבים כעת בכושר הצמדה של 830 ק"ג במהירות המרבית, ו-640 ק"ג כבר ב-200 קמ"ש. זאת, יחד עם יתר מאפייני האווירודינמיות, יעניקו למכונית יציבות משופרת במהירות גבוהה. למרות תוספת הרכיבים השונים, בהם הכנף האחורית, האיבו דווקא קלה מבעבר - תודות לשימוש נרחב יותר בסיבי פחמן. עם זאת, בפרארי לא נוקבים בנתון משקל בשלב זה.
אבולוציה של טירוף: פרארי FXX-K איבו
צילום: מנהל
כמו בעבר, ה-FXX-K איבו עושה שימוש במערכת הנעה דומה לזו שנהוגה כיום בחלק ממכוניות המירוץ. מנוע הבנזין שלה (6.3 ליטר, 12 צילינדרים ללא מגדש), מפיק 860 כ"ס ב-9,200 סל"ד (עם קו אדום ב-9,400), ומשודך למנוע עזר חשמלי (מערכת KERS) שנתמך באנרגיית הבלימה ומפיק 190 כ"ס - לטובת עקיפות בעיקר. לאיבו תיבת שבעה הילוכים רובוטית דו-מצמדית, נתוני ביצועים לא פורסמו.
אבולוציה של טירוף: פרארי FXX-K איבו
צילום: מנהל
פרארי תציע את ה-FXX-K איבו במהדורת ייצור מוגבלת של יחידות בודדות, במחיר שאינו ידוע (הדגם היוצא שווק במחיר של 2.7 מיליון דולר, כ-9.5 מיליון שקל). בנוסף, לקוחות קיימים שברשותם FXX-K ישנה, יוכלו לרכוש ערכה הכוללת את כל השיפורים החדשים להסבת מכוניתם לגרסת האיבו, כדי שחלילה לא יישארו מאחור. המכונית החדשה תערוך הופעת בכורה במירוץ הראשון של עונת 2019-2018, במרץ הקרוב.