מרצדס תזמן מספר שיא של מכוניות לתיקון בישראל - כך נמסר בתגובה לפניית "אוטו" מחברת כלמוביל, יבואנית המותג. כ-10,000 מכוניות נכללות בקריאה לתיקון של כרית האוויר הקדמית של הנהג, המותקנת במרכז גלגל ההגה.
מרצדס תזמן 10,000 מכוניות בישראל לתיקון
צילום: מנהל
המכוניות הנכללות בתיקון הן מדגמי C ,B ,A ו-E-קלאס, כמו גם רכבי הפנאי GLA ו-GLE. הדגמים המעורבים בקריאה לתיקון יוצרו בין נובמבר 2011 ליולי 2017. במסגרת התיקון, תיבדק יחידת כרית האוויר בכדי להחליט האם יש צורך בתיקון. מכלמוביל נמסר כי הפעולה תארוך כשעה. בהתאם לתקנות הרכב בישראל, כל בדיקה ותיקון הנדרשים כחלק מקריאה לתיקון, מבוצעים ללא כל עלות מצד בעל הרכב.
חשוב עוד לשים לב כי מרגע קבלת ההודעה לביתכם, חובה עליכם לבצע את התיקון בתוך שישה חודשים. בעל רכב שנדרש לתיקון שלא ייענה לקריאה, רישיון הרכב שלו לא יחודש ולא יוכל לבצע את מבחן הרישוי השנתי או לבצע העברת בעלות.
מרצדס תזמן 10,000 מכוניות בישראל לתיקון
צילום: מנהל
הקריאה לתיקון מבוצעת כחלק מקמפיין עולמי עליו הכריזה מרצדס לאחרונה. זאת, לאחר שבדיקות פנימיות מצאו סיכון לכך שכריות האוויר ייפתחו ספונטנית ויגרמו לפציעה. התקלה נגרמת כתוצאה מבידוד לקוי של מנגנון כרית האוויר, ואינה קשורה לפרשת הקריאה לתיקון הענקית של טאקאטה.
במרצדס מדגישים בנוסף כי לא ידוע על מקרים בהם התקלה הובילה לנפגעים במקום כלשהו בעולם. יותר ממיליון מכוניות של מותג היוקרה יוזמנו לתיקון, מרביתן בארה"ב. מחברת כלמוביל נמסר בנוסף כי במידה וברכב תהיה תקלה, תידלק נורת התראה בלוח המחוונים שתדווח על כך מבעוד מועד. המלצתנו במקרה כזה היא לא להוסיף ולנהוג ברכב, ולהביאו למוסך בגרירה.