סיפרנו לכם בעבר ששברולט מתכננת להשיק שני כלי פנאי חדשים השנה – ועכשיו זה קורה. שברולט ישראל מתחילה בשיווק אקווינוקס וטראוורס החדשים.
אקווינוקס מהדור הקודם הגיע ארצה בערוב ימי הדגם והציע מידות גדולות במחיר כניסה נמוך יחסית, אך לא זכה להצלחה גדוהל. הדור החדש עדיין גדול יחסית לתחום הקומפקטי (465 ס"מ אורך, 272.5 ס"מ בסיס גלגלים) אך קל מקודמו ב-180 ק"ג, ויחד עם יחידת הנעה מודרנית אמור להיות תחרותי בהרבה מאשר קודמו. אקווינוקס החדש יגיע לארץ עם מנוע 1.5 ליטר טורבו המוכר של שברולט, שמייצר כאן 170 כ"ס ו-28 קג"מ ב-2,000 סל"ד, ומשודך לתיבה אוטומטית עם שישה הילוכים. תאוצה מעמידה ל-96 קמ"ש אורכת 9 שניות.
שברולט משיקה אקווינוקס וטראוורס חדשים
צילום: מנהל

אקווינוקס יוצע בשתי רמות גימור - LS בסיסית ו-LT מאובזרת. רמת LS כוללת חישוקי "17, יציאת מיזוג מאחור, מפתח חכם, הנעה מרחוק, דלת מטען חשמלית, מושב נהג חשמלי, מערך מיילינק (מולטימדיה מקורית עם צג "7) עם מצלמה, מערכת אקטיבית לביטול רעשים, ומערך ה-Teen driver הכולל אפשרות להגבלת מהירות, הגבלת עוצמת השמע וקבלת נתוני נהיגה בסוף הנסיעה.

רמת LT כוללת, בנוסף, הופעה חיצונית מעט שונה (בעיקר קוסמטיקה), תאורת קסנון, תפעול חשמלי לדלת האחורית ולכיוון מושב הנהג, שמשות כהות, צג "8, מסך "4.2 בלוח המחוונים, אפשרות להתנעה מרחוק ובקרת אקלים מפוצלת. כל הגרסאות מצוידות במערך מובילאיי, אך לא במערכות בטיחות מקוריות. חבל שכך.
מחירי אקווינוקס זולים משמעותית מבעבר - עבור רמת LS נדרשים 150,000 שקלים, בעוד שעבור רמת LT נדרשים 160,000 שקלים.
שברולט משיקה אקווינוקס וטראוורס חדשים
צילום: מנהל

וגם טראוורס
טראוורס יקר וגדול בהרבה מהאקווינוקס, ועם יומרות שונות. הדור החדש לטראוורס קיבל מראה שהוא יותר "שטח" ופחות "מיניוואן" מהדור הקודם. הוא חולק פלטפורמה עם קאדילק XT5 ומצויד במנוע V6 בנזין בנפח 3.6 ליטר חדש, בו פגשנו בקאדילק. המנוע מייצר 314 כ"ס ומשודך לתיבה עם תשעה הילוכים. היריב הבולט בארץ יהיה פורד אקספלורר, אך ברמות האבזור הגבוהות יותר ישאפו בשברולט גם "לגנוב" לקוחות מתחום היוקרה.

לטראוורס ארבע רמות גימור - LT, LT, LS הנעה כפולה ו"פרמייר". יצוין כי לשתי רמות הגימור הנמוכות יותר יש שמונה מקומות ישיבה, לעומת שבעה בשתי הרמות הגבוהות יותר. ל-LS חישוקי "18, תאורת קסנון, מפתח חכם, בקרת אקלים מפוצלת לשלושה אזורים, מערך מיילינק עם צג "7, מערכת אקטיבית לביטול רעשים, מצלמה היקפית, חבילת גרירה (מצב נהיגה בו תיבת ההילוכים מושכת את ההילוכים ולחילופין עוזרת בבלימה), ושוב מערך של מובילאיי ולא מערכות בטיחות מתקדמות מקוריות.
שברולט משיקה אקווינוקס וטראוורס חדשים
צילום: מנהל

רמת LT תוסיף תפעול חשמלי לפתיחת דלת אחורית ולכיוון מושב הנהג, צג "8, התנעה מרחוק, מרכז מידע צבעוני בלוח המחוונים, ניטור שטחים מתים (מהצדדים ומאחור) ומערך שמע משודרג של "בוס".

רמת LT עם הנעה כפולה כוללת, בנוסף, חישוקי "20, גג זכוכית מפוצל, מצלמות "מעוף ציפור", מערכת ניווט, תפעול חשמלי גם למושב הנוסע, ריפודי עור, מראה אחורית שיכולה להציג קלט ממצלמה (מה שנותן שדה ראיה רחב יותר ונטול הפרעות) ומערך שמע משודרג עוד יותר של "בוס".

בפסגת ההיצע תעמוד רמת "פרמייר". רמת זו היא היחידה שכוללת מערך מלא של מערכות בטיחות מתקדמות, כולל בלימת חירום אוטונומית, התרעה על סטייה מנתיב עם סיוע אקטיבי ועמעום אורות אוטומטי. לגרסה זו גם אוורור למושבים הקדמיים, ריפודי עור מהודרים יותר, משטח טעינה אלחוטי לסלולר ותפעול חשמלי לכיוון ההגה.
שברולט משיקה אקווינוקס וטראוורס חדשים
צילום: מנהל

כמו באקווינוקס, גם מחירי טראוורס נמוכים מבעבר - פרט לרמת הבסיס, LS, שהתייקרה ב-20,000 שקלים בהשוואה לדור הקודם (כעת 250,000 שקלים). עבור רמת LT עם הנעה קדמית יידרשו 275,000 שקלים; LT עם הנעה כפולה (ורשימת אבזור עשירה יותר) תעלה 305,000 שקלים; רמת "פרמייר" תעלה 330,000.