בראשית היה MP3 של פיאג'ו – קטנוע שקיבל גלגל נוסף מלפנים ומנגנון מיוחד המאפשר לכל המתלה להיות מוטה הצידה ועדיין לשמור על קשר עם הקרקע (בניגוד לתלת-גלגליים עד אז, בהם הצד עם שני הגלגלים היה נשאר מקביל לכביש בפניות). מאז צצו מוצרים דומים גם אצל יצרנים אחרים, אך תמיד היה להם דבר אחד במשותף – הם היו קטנועים. אוטומטיים, עם מקום להניח את הרגליים בין המושב לכידון.
עד עכשיו – קבלו את הניקן (niken) של ימאהה, תלת-אופן עם מנוע 900 סמ"ק (תלת-צילינדרי. מעניין אם במקרה או שזה חוש הומור יפני שכזה), הילוכים ושרשרת. בקיצור – אופנוע, לא קטנוע.
ימאהה מציגה – תלת-אופנוע
צילום: מנהל
האופנוע נחשף בתערוכת טוקיו אתמול בבוקר על ידי נשיא ימאהה בכבודו ובעצמו, עדות לחשיבות האופנוע בעיני החברה, אולם פרטים מלאים יחשפו רק בתערוכת מילנו, בתחילת נובמבר. מהתמונות אפשר ללמוד כי המתלה הקדמי הוא מהסוג שימאהה מיישמת כבר בטריסיטי – קטנוע עירוני הזוכה להצלחה רבה בארץ. הפרטים החלקיים שנמסרו בהצגה כוללים את המידע שהמנוע מגיע מה-MT-09 המצליח של ימאהה (שם הוא מפיק 115 כ"ס), שהאופנוע מציע בקרת משיכה, ששני הגלגלים הקדמיים הם בקוטר "15 וכל אחד מהם נתמך על ידי שני צינורות מזלג הפוכים ו... זהו בערך. נמסרו גם מידות חיצוניות, אך לא נמסר הנתון המעניין ביותר – המשקל. הגלגל הנוסף מלפנים ומערכת המתלה התומכת בו אומנם תורמים רבות ליציבות ובטיחות הרכיבה, אך גם שוקלים לא מעט. הם גם עולים לא מעט, אם לשפוט לפי תמחור כלים תלת-גלגליים עד היום, אלא שגם נתון המחיר לא נמסר עדיין.
הניקן 900 אמור להגיע ארצה בשנה הבאה, אם כי אין עדיין תאריך מדויק – או אפילו מקורב.
ימאהה מציגה – תלת-אופנוע
צילום: מנהל