חברת צ'מפיון מוטורס, יבואנית אודי לישראל, מודיעה על תחילת שיווק גרסת הכלאיים הנטענת משקע של ה-A3. המכונית, שמכונה אודי A3 ספורטבק אי-טרון (Sportback e-tron), מציעה שילוב בין מנוע בנזין למנוע חשמלי כמו במכוניות כלאיים רגילות (דוגמת יונדאי איוניק), ובנוסף אפשרות לטעינה משקע לטווח חשמלי משופר. גרסה זו זמינה רק עם מרכב חמש דלתות (ספורטבק).
אודי A3 כלאיים-נטענת בישראל: מ-205,000 שקל
צילום: מנהל
על-פי נתוני המעבדה, ה-A3 אי-טרון יכולה לנוע עד 48 ק"מ בין טעינות בלי בנזין. נתון זה גם משפיע לטובה על תצרוכת הדלק המשולבת - 55.5 ק"מ לליטר במסלול של 100 ק"מ, לפי התקן האירופאי. אודי לא מפרסמת נתון תצרוכת דלק לנסיעה כאשר מצברי מערכת הכלאיים מתרוקנים. טעינת המצברים באמצעות שקע חיצוני תארוך כשעתיים וחצי באמצעות שקע 7.2 קילו-וואט.
אודי A3 כלאיים-נטענת בישראל: מ-205,000 שקל
צילום: מנהל
ל-A3 ההיברידית מנוע 1.4 ליטר טורבו-בנזין, עם ארבעה צילינדרים, 150 כ"ס ו-25.5 קג"מ. הוא נתמך במנוע חשמלי שמספק 102 כ"ס ו-33.6 קג"מ, ולמערכת הספק מרבי של 204 כ"ס (בין 5,000 ל-6,000 סל"ד) ומומנט מרבי של 35.7 קג"מ בין 1,500 ל-3,500 סל"ד. בסיוע תיבת שישה הילוכים רובוטית דו-מצמדית, האי-טרון מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 7.6 שניות ולמהירות מרבית של 222 קמ"ש (130 קמ"ש בלי סיוע מנוע הבנזין).
אודי A3 כלאיים-נטענת בישראל: מ-205,000 שקל
צילום: מנהל
מחיר ה-A3 אי-טרון נקבע בישראל על החל מ-205,000 שקל (החל מ-195,000 בתקופת השקה). בתמורה לסכום זה תקבלו שבע כריות אוויר, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת בלימת חירום אוטונומית, סיוע שמירת נתיב והתרעת רכב בשטח מת, אורות קדמיים אדפטיביים נגד סינוור ובלם חנייה חשמלי.
אבזור המותרות כולל מערכת מולטימדיה עם מסך "7 ו-10 רמקולים, מערכת עזר לחנייה, חיישני חנייה קדמיים ואחוריים, חיישני אורות וגשם וחישוקי "17. חבילת לקשרי, שמחירה 15,000 שקל, מוסיפה חישוקי "18, מושב נהג חשמלי, שמשות כהות וחלון גג.