בעלי מכוניות חשמליות באירופה, זה בשבילכם: ארבע יצרניות רכב גדולות הודיעו על הקמת מיזם תשתיות משותף, במסגרתו יקימו 400 עמדות טעינה מהירה, שמסוגלות להטעין את מצברי המכונית בתוך עשרות בודדות של דקות, במקום שעות. פירוש הדבר כי מכוניות חשמליות יוכלו לנוע למרחקים גדולים ביבשת מהר יחסית, בדומה למכוניות טסלה בארה"ב. אלו נהנות מרשת הטעינה המהירה "סופרצ'ארג'ר" של יצרנית החשמליות המקומית.
נלחמות בטסלה: 4 יצרניות יקימו תשתית טעינה
צילום: מנהל
המיזם החדש, עליו הוכרז לראשונה אשתקד, מכונה איוניטי (Ionity) והוקם בשותפות על-ידי ב.מ.וו, מרצדס, פולקסווגן ופורד. הוא מוחזק בשותפות שווה בין ארבע היצרניות. בהודעה משותפת שפרסמו, נמסר כי המיזם יחל בפריסה של 20 עמדות ראשונות עוד השנה, זאת בגרמניה, נורווגיה ואוסטריה. העמדות יוקמו בתחנות דלק וחנויות נוחות במרווחים של 120 ק"מ, במיקומים לאורך צירי תנועה מרכזיים.
בשנה הבאה, באיוניטי מבטיחים להגדיל את הפריסה ליותר מ-100 עמדות, ועד לשנת 2020 מספר העמדות יגדל ל-400 לפחות. מדובר אגב ביעד שאפתני הרבה פחות מזה שהוכרז אשתקד - אז הובטח כי עד 2020 יוקמו אלפי עמדות. בכל מקרה, כל העמדות יציעו טעינה של עד 350 וואט, ויתאימו לשימוש מכוניות חשמליות קיימות ועתידיות של ארבע היצרניות (וכל יצרנית שתכננה את הרכב החשמלי שלה בתקן הטעינה האירופאי). יתרה מכך, ביצרניות השותפות קוראים ליצרניות רכב נוספות להצטרף אליהן ולסייע בקידום הקמת התשתית.
טווח הנסיעה המוגבל של מכוניות חשמליות, היעדר תשתית מספקת וזמן טעינה ארוך, הם בין החסמים המרכזיים שעומדים בפני המכוניות החשמליות. תעשיית הרכב מחפשת דרכים שונות להציע מכוניות חשמליות אטרקטיביות, בין היתר בגלל דרישת הרגולטורים, ועושות זאת על-ידי שיפור מתמיד בקיבולת המצברים, בחינת פתרונות תשתיתיים והצעת מנועים מאריכי טווח (דוגמת גרסת REX של ב.מ.וו i3).