לקסוס RX, רכב הפנאי הגדול של מותג היוקרה היפני, יוצע משנה הבאה בישראל גם בגרסת שבעה מושבים. הדגם החדש, שמכונה "RXL", יוצע עם מנוע בנזין או בגרסת כלאיים שמוסיפה מנועי עזר חשמליים.
ה-L ארוך מהדגם הרגיל ב-11 ס"מ, כולם לטובת מרווח לשני נוסעים נוספים מאחור. לקסוס גם מצהירה על שינוי במבנה חלקו האחורי של הגג והדלת האחורית, לטובת מרווח ראש מספק ליושבים בשורה השלישית. הגרסה החדשה תוצע בשתי תצורות - שישה מושבים בשלושה זוגות ("מושבי קפטן") או שבעה בתצורה המקובלת של 2+3+2.
לקסוס RXL עם שבעה מושבים בדרך לישראל
צילום: מנהל
בשני המקרים, שלוש השורות יקבלו מושבי עור, פתחי מיזוג עם שליטה על הטמפרטורה והעוצמה וחשוב במיוחד לאמריקה - מחזיקי כוסות. הגישה לספסל האחורי תתבצע באמצעות מנגנון קיפול ידני של המושבים האמצעיים, בעוד השורה השלישית מתקפלת חשמלית. ה-RXL יוצע בכל הגרסאות גם עם דלת תא מטען נפתחת חשמלית.
לקסוס RXL עם שבעה מושבים בדרך לישראל
צילום: מנהל
מלבד השינויים לאחורי המרכב ומבנה המושבים, הדגם החדש כמעט זהה ל-RX הרגיל, שהדור הנוכחי שלו נחשף ב-2015. עיצוב החרטום והצד כמעט ללא שינוי, ובסביבת הנהג תתקשו למצוא הבדלים משמעותיים. גם מתחת למכסה המנוע אין חדש: ה-RXL יוצע בשתי גרסאות, RX350L עם מנוע V6 בנזין בנפח 3.5 ליטר, ו-RX450hL שמוסיף מנועים חשמליים (הנעת כלאיים בלי טעינה משקע).
לקסוס RXL עם שבעה מושבים בדרך לישראל
צילום: מנהל
גם האבזור ללא שינוי - ויכלול בין היתר בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, התרעת סטייה מנתיב עם סיוע אקטיבי בהיגוי, אורות דרך ("גבוהים") נשלטים אוטומטית למניעת סינוור ובקרת שיוט אדפטיבית. מפרט האבזור המלא של הרכב הרלוונטי לישראל, צפוי להתפרסם בשנה הבאה. מחברת יוניון מוטורס, יבואנית לקסוס, נמסר כי ה-RXL יגיע לישראל ברבעון השלישי של 2018.