מרצדס חשפה את הדור השלישי של ה-CLS, מכונית הסאלון-קופה היוקרתית. זו הייתה מכונית ראשונה בקטגוריה, שמאופיינת בדרך כלל במכוניות סדאן מעונבות, שהציעה ללקוחות לוותר על מעט שימושיות לטובת עיצוב ספורטיבי. הצלחתה הולידה שורה של מתחרות, אם כי מרצדס CLS נותרה ייחודית למדי גם 15 שנים אחרי חשיפתה.
בדור החדש מרצדס ממתנת מעט את העיצוב, גם אם הנוסחה הכללית נותרה זהה - זו למעשה מכונית סדאן עם ארבע דלתות ושלוש קופסאות (תא מנוע, תא נוסעים ותא מטען נפרדים). מבנה הגג הנמוך ומשתפל מקנה לה רושם של מכונית קופה, על חשבון מרווח הראש בעיקר מאחור בהשוואה למכונית סאלון רגילה, דוגמת אחותה לפלטפורמה - מרצדס E-קלאס.
מרצדס CLS חדשה נחשפת - במאי בישראל
צילום: מנהל
מרצדס לא מפרסמת עדיין את המפרט המלא של הדגם, שנחשף בתערוכת לוס אנג'לס. מידות עדיין אין, ובינתיים אפשר לספר כי בהשקה (מרץ 2018 בעולם, מאי 2018 בישראל) ה-CLS תהיה זמינה בגרסת בנזין אחת - CLS 450. לזו מנוע שישה צילינדרים בטור עם נפח של 3.0 ליטר ומגדש טורבו.
מרצדס CLS חדשה נחשפת - במאי בישראל
צילום: מנהל
מנוע זה מפיק 367 כ"ס ומסתייע במערכת כלאיים מתונה. המערכת מבוססת על אגירת אנרגיית בלימה באמצעות מערכת עזר חשמלית (48 וולט). מנוע חשמלי מאפשר תוספת כוח רגעית, למשל לצרכי עקיפה, של 22 כ"ס. מערכת הכלאיים אינה מיועדת לנסיעה חשמלית ללא סיוע בנזין, אך מאפשרת זמני דימום מנוע ארוכים יותר בשיוט והאטה.
מרצדס CLS חדשה נחשפת - במאי בישראל
צילום: מנהל
לצד גרסה זו, יוצעו שני מנועי דיזל שכפי הנראה אינם רלוונטיים לישראל - CLS 350d ו-CLS 400d. לשניהם נפח של 2.9 ליטר, טורבו ושישה צילינדרים בטור (286 או 340 כ"ס). גרסת AMG של ה-CLS צפויה להצטרף למבחר בהמשך, עם מתכונת דומה ל-E 63 AMG (מנוע 4.0 ליטר טורבו עם עד 612 כ"ס).
מרצדס CLS חדשה נחשפת - במאי בישראל
צילום: מנהל
פרטים נוספים על ה-CLS החדשה צפויים להתפרסם בחודשים הקרובים. בשלב זה לא ידוע האם יחול שינוי בתמחור הדגם בישראל. כיום ה-CLS עולה החל מ-651 אלף שקל (CLS 400) וקרוב ל-1.09 מיליון שקל לגרסת AMG.