פיג'ו ישראל הודיעה שתחל ביבוא סדרתי של מכוניות מירוץ מסוג 208 רייסינג קאפ לצורך שיתוף פעולה עם ליגת המירוצים שיזם ראם סמואל. בכך היא תהיה יבואנית ראשונה בארץ שמקיימת מהלך כזה עם מכוניות ייעודיות - ועל מסלול מירוצים.
208 רייסינג קאפ נבנית בסדנת הספורט המוטורי של היצרן, והיא מיועדת לשימוש על מסלול מירוצים. היא נשענת על בסיס הרכב המוכר, אבל כוללת שינויים רבים לטובת הייעוד התחרותי. לגרסה זו מנוע 1.6 ל' אטמוספרי שמבוסס על מנוע TU הוותיק. המנוע מייצר 140 כ"ס ב-6650 סל"ד ומשודך לתיבת חמישה הילוכים ידנית.
פיג'ו ישראל למירוצים
צילום: מנהל
המכונית מצוידת בכלוב בטיחות ומערכות כיבוי, כמקובל במכוניות מסלול. שמשות הצד עשויות מפוליקרבונט, לטובת שמירה על משקל כולל שאינו עולה על 970 ק"ג. למכונית מתלים שהותאמו למירוצים, עם אפשרויות כיוון (כולל כיוון גובה מאחור) ובלמים מחוזקים (קאליפרים עם ארבע בוכנות מלפנים). מכוניות אלה משמשות את פיג'ו במגוון סדרות מירוצי קאפ (מירוצים בהם כל המכוניות הן מאותו דגם ועם מפרט זהה, לטובת חסכון בעלויות) באירופה.

היבואן, קבוצת לובינסקי, בשיתוף עם ההתאחדות הישראלית למכוניות וקארטינג ובית הספר לנהיגת מירוצים 'פרודרייב' של ראם סמואל יפעיל ליגת מירוצים מקצועית פעילה במסלולים הזמינים. בנוסף לפעילות המירוצים, ישמשו המכוניות את בית הספר לנהיגת מירוצים של ראם סמואל ואת קבוצת לובינסקי עבור פעילות חווייתית ללקוחות וקידום מכירות.
פיג'ו ישראל למירוצים
צילום: מנהל
בקרוב בפצאל?
בעבר כבר נערכו בארץ תחרויות מוטוריות בחסות, תמיכה ואף השתתפות של יבואנים למשל יונדאי עם ליגת האקסטרים ורנו ששיתפה פעולה עם פרודרייב וסמואל ב-RPC (רנו פרודרייב צ'לנג'), אבל הפעם כאמור מדובר במכוניות ייעודיות ובסדרה שתיערך על מסלולי אספלט.

"קבוצת לובינסקי גאה להיות היבואן הראשון שמרים את הכפפה ותורם לפיתוח הספורט המוטורי בארץ ולחינוך לנהיגה ספורטיבית מהירה ובטוחה במסלולים שמיועדים לכך ונתמכים על ידי הרשות לנהיגה ספורטיבית" סיפר דני שביט מנכ"ל קבוצת לובינסקי "יוזמה זו תואמת את ערכי המותג של פיג'ו".
נאוה מנדלסון, מנכ"לית ההתאחדות הישראלית למכוניות וקארטינג הסבירה ש"כניסה של יבואן רכב ישראלי רשמי לפעילות הספורט המוטורי בישראל הנה הישג חשוב ביותר בפעילות הספורטיבית המקומית", וסמואל ציין ש"עכשיו נוכל סוף סוף לאמן בישראל נהגים שרוצים לצמוח וללמוד את התחום".
פיג'ו ישראל למירוצים
צילום: מנהל