ביום שבת, ה-6 לינואר 2018, יצא לדרכו – בפעם הארבעים – ראלי דקאר. האירוע הנחשב הזה, שיצא לדרכו הראשונה בסוף דצמבר 1978 כראלי פריז-דקאר, הוא "פשיטת ראלי" (Rally raid) המפורסם ביותר, ונחשב לאתגר הנהיגה הקשה מכולם. הראלי נערך במערב אפריקה עד 2007, וב-2008 בוטל בגלל המצב הביטחוני באזור. מסיבה זו עבר הראלי לדרום אמריקה, שם הוא נערך מאז 2009 – אך שומר על שמו המקורי.
מידע בסיסי
הראלי יימשך שבועיים ובמהלכן יעברו המתחרים כ-8800 ק"מ – מנקודת הזינוק בלימה (פרו) ועד נקודת הסיום בקורדובה (ארגנטינה). השנה, לראשונה מאז 2012, יתמודד בראלי גם צוות ישראלי. במירוץ השנה יתחרו 341 כלי רכב, מהם 92 מכוניות, 142 אופנועים, 44 משאית, 50 טרקטורונים רגילים ו-13 טרקטורוני צד-לצד. אורכם הכולל של קטעי הדירוג התחרותיים ("ספיישלים") יהיה בערך מחצית מאורך המסלול (4300 ק"מ למכוניות).
ראלי דקאר חוגג 40 – ויש מתמודדים ישראליים
צילום: מנהל
מבין 14 מקצים יומיים, מחציתם יהיו באזורי דיונות, ובמשך 5 ימים ייערך המירוץ בגובה של 3000 מטרים. שהות בגובה כזה, בו החמצן דליל, מאתגרת את המשתתפים וגם את כלי הרכב. המירוץ יימשך שבועיים, למעט יום מנוחה אחד (יום שישי, 12 בינואר) בלה-פאס – כן, דווקא היכן שהחמצן דליל...
שלושה ישראלים ומשאית אחת
הצוות הישראלי שישתתף במרוץ כולל את אביב קדשאי (נהג), יזהר ערמוני (נווט) ומעוז וילדר (מכונאי), שיתחרו – לראשונה בין מתמודדים שהגיעו מישראל – עם משאית ייעודית. המשאית, מדגם דאף CF85MX510, נרכשה כבר לפני כשנה וחצי, הוכנה למירוץ ושימשה לאימונים.
ראלי דקאר חוגג 40 – ויש מתמודדים ישראליים
צילום: מנהל
עבור קדשאי – שהיה הישראלי הראשון שהתחרה בראלי דקאר, עוד ב-96' – מדובר בראלי דקאר החמישי; קדשאי התחרה אז על-גבי אופנוע ובהמשך התחרה גם עם מכונית. עבור ערמוני זהו ראלי דקאר השלישי; כצוות, השניים מתחרים יחדיו עוד מראלי דקאר 2009. גם לוילדר יש ניסיון כמכונאי במירוצים, ובעבר כבר סייע לצוות קדשאי/ערמוני.
איפה צופים?
שידורי ראלי דקאר בטלוויזיה ישודרו בערוץ יורוספורט 2 – ערוץ 49 בהוט וערוץ 62 ביס.
ראלי דקאר חוגג 40 – ויש מתמודדים ישראליים
צילום: מנהל