האם כך ייראה רכב הפנאי הבא של טויוטה? בתערוכת לוס אנג'לס הנערכת בימים אלה, יצרנית הרכב היפנית חשפה את ה-FT-AC, דגם תצוגה שמעניק הצצה לעתיד. ולמרות שלא כל רכבי התצוגה מגיעים לייצור, נדמה של-FT-AC יש עתיד מזהיר - כמעט כמו הצבע הירוק-בוהק בו נצבע.
השם של הרכב החדש הוא קיצור של "Future Toyota Adventure Concept" (רכב הרפתקאות עתידי של טויוטה), והוא נראה כמו ממשיך הגיוני ל-FJ קרוזר (Cruiser) ששווק עד לשנת הדגם 2014 בארה"ב (ועוד מיוצר לשווקי הגה ימני), ומספר עשרות ממנו הגיעו לישראל בייבוא אישי. אלא שבעוד ב-FJ הכיוון היה רטרו לימי הלנד קרוזר של שנות ה-60, הפעם העיצוב עתידני ומודרני, ברוח הצעירה-ספורטיבית יחסית שטויוטה אימצה בשנים האחרונות.
טויוטה עושה חשק לשטח עם ה-FT-AC
צילום: מנהל
טויוטה FT-AC (למעלה). יורש ל-FJ קרוזר?
טויוטה עושה חשק לשטח עם ה-FT-AC
צילום: מנהל
לרכב החדש מרכב חמש דלתות שגרתי - כל הדלתות נפתחות קדימה, בניגוד לדלתות אחוריות הפוכות ב-FJ. הוא צפוי להציע חמישה מושבים, אם כי טויוטה לא פרסמה תמונות של תא הנוסעים ולא איפשרה לראות אותו גם בתערוכה. לא עניין חריג בדגמי תצוגה, שלעיתים לא מכילים תא נוסעים מאובזר באופן מלא או שתא הנוסעים שלהם נשמר בסוד.
טויוטה עושה חשק לשטח עם ה-FT-AC
צילום: מנהל
גם מפרט טכני אין, אבל דווקא פה טויוטה מספקת רמז לא דק בכלל לכוונת הייצור. בהודעה לעיתונות נמסר כי הרכב החדש תוכנן כך שיתאים גם לגרסת כלאיים, כמקובל בכל רכבי הפנאי הסדרתיים של המותג. גם העיצוב החיצוני המוקפד יחסית נראה כמו משהו שיכול בקלות להיתרגם לרכב סדרתי - אולי על בסיס טויוטה לנד קרוזר כמו ב-FJ קרוזר.
טויוטה עושה חשק לשטח עם ה-FT-AC
צילום: מנהל