קצת יותר מחצי שנה לאחר שהוצגה בתערוכת ז'נבה, חטיבת הספורט של אודי ישראל משיקה את ה-RS5 החדשה. מדובר בגרסה הספורטיבית ביותר לדור החדש של אודי A5, שהוצגה לפני כשנה. העיצוב מתיישר עם המראה העכשווי של אודי והינו אגרסיבי ודינאמי מזה שבדגם היוצא.

ברוח ימים אלה, אודי נטשה בדור החדש את מנוע ה-V8 בנפח 4.2 ל', ועברה ל-V6 חדש עם שני מגדשי טורבו בנפח 2.9 ל'. מדובר במנוע אשר פותח על-ידי פורשה ומוצע גם בפאנמרה ובקאיין החדשים. מנוע זה מייצר כאן 450 כ"ס (לעומת 440 כ"ס בפורשה) ו-61.2 קג"מ כבר מ-1,900 סל"ד. הוא משודך לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית מתוצרת ZF. המכונית החדשה מעט קלה מבעבר (60 ק"ג) והביצועים מרשימים, עם האצה למאה קמ"ש ב-3.9 ש'. המהירות המרבית מוגבלת ל-250 קמ"ש.
אודי RS5 בישראל: החל מ-735,000 שקל
צילום: מנהל
ה-RS5 מצוידת בהנעה כפולה, כאשר במצב רגיל מועבר 60% מהמומנט לאחור. מערך הקוואטרו יכול להעביר עד 70% מהמומנט לאחור ועד 85% לפנים. המכונית מונמכת בשבעה מ"מ לעומת הדגם הרגיל ומצוידת בבולמים עם שליטה אלקטרונית.

רשימת האבזור הסטנדרטי עשירה: חישוקי "20, תאורת לד כולל איתות אחורי דינאמי, מושבי ספורט עם תפעול חשמלי לכיוון, ריפוד ודיפון עור נאפה, מפתח חכם, חלון גג פנוראמי, בקרת אקלים מפוצלת לשלושה אזורים, מערכת שמע מתוצרת B&O עם 19 רמקולים ולוח מחוונים דיגיטלי. אבזור הבטיחות כולל מערכת בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים והתרעה ותיקון סטיה מהנתיב.

למרות תוספת האבזור, מחיר הרכב החדש ירד להחל מ-735,000 שקל. זאת לעומת החל מ-835,000 שקל בדור היוצא.
אודי RS5 בישראל: החל מ-735,000 שקל
צילום: מנהל