מיזם הרכב האוטונומי "דרייב מי" (Drive Me) של וולוו מציג: איחור אופנתי. ארבע שנים אחרי שהבטיחה לייצר 100 מכוניות אוטונומיות ראשונות עד 2018, וולוו דוחה את ההשקה לשנת 2021.
בהודעה שפרסמה היצרנית נמסר כי במקום הפרויקט השאפתני, בכוונתה להתחיל כעת בניסוי בינלאומי במכוניות בעלות יכולת אוטונומית חלקית. 100 בני אדם ישתתפו בניסוי בארבע השנים הקרובות, ובסיומו יושקו מכוניות אוטונומיות סדרתיות בשנת 2021.
הניסוי כולל נסיינים בשוודיה, שכבר קיבלו לידם מכוניות מדגם וולוו XC90. באופן מעניין, הנסיינים הראשונים בוחנים דגם סדרתי עם רמת אוטונומיה נמוכה (2), כלומר מערכות שלא מציעות יכולת נסיעה ממוחשבת מלאה. למעשה, כל המערכות הללו - בהן בקרת שיוט אדפטיבית עם שמירת מרחק ושמירת נתיב - כבר מוצעות בישראל במגוון דגמים. באירופה (ובקרוב גם בישראל), הושקה כבר מכונית ברמה אוטונומית 3 (יכולת נסיעה עצמאית בעיקר בפקקים, עם צורך בהתערבות נהג במצבים מסוימים) - אודי A8 החדשה.
וולוו לא מספקת הסבר לדחייה בתוכניות. עם זאת, על-פי דיווח של ה"אוטומוטיב ניוז", ביצרנית טוענים כי הסיבה העיקרית לכך היא ההתקדמות המהירה בתחום החיישנים. רכב אוטונומי זקוק למערך נרחב של חיישנים מסוגים שונים - לדוגמה לייזר ורדאר - בכדי "לראות" את הנעשה סביבו ב-360 מעלות. בנוסף, מכוניות אוטונומיות זקוקות לתעבורת מידע מהירה בכדי לסנכרן נתונים ולעבדם, הן מהחיישנים של המכונית והן מהתרעות המגיעות ממכוניות אחרות ומהתשתית.
הרובוט מאחר: וולוו דוחה את הרכב האוטונומי
צילום: מנהל
על-פי היצרנית, הניסוי שיוצא לדרך כעת בסיוע אנשים "רגילים", יאפשר לה לבחון כיצד הציבור מקבל טכנולוגיה שאמורה לקחת ממנו את מטלות הנהיגה. בוולוו מקווים כי המידע יסייע בפיתוח מכונית שמתפקדת באופן טבעי ושלא תיצור מצבי מתח או תאונות כתוצאה מהבדלים משמעותיים בינה לבין התנהגות אנושית.