גם לכם יש חורים במושבי הרכב כתוצאה מהסיגריות? מעכשיו ה- IQOS, המוצר החדש של פיליפ מוריס עשוי לשנות את המצב. ה- IQOS הינה מערכת אשר מחממת טבק לטמפרטורה של לא יותר מ- 350 מעלות, מה שיוצר אדים המכילים ניקוטין. מכיוון שה-IQOS מחמם טבק ולא שורף אותו, אין אש, אין אפר ולא נוצר העשן הרב שנלווה לסיגריות.
כל מעשן יודע כמה קשה לעשן תוך כדי נהיגה; האפר שמתפזר, הניסיון שתמיד נכשל לאפר דרך החלון בזמן נסיעה, החורים שנותרים במושבים וכמובן – ריח העשן שנשאר ונדבק לכל כיסוי ולכל בד ברכב.
כך הרכב שלכם יפסיק להריח כמו מאפרה
צילום: יח"צ, שאטרסטוק
מעשנים בכל העולם נאלצים להתמודד שנים עם ריח לא נעים ולכלוך משמעותי ברכב שנובע מעישון סיגריות במכונית. המעשנים תמיד חלמו לעשן בתוך הרכב ולא לשמוע את הטרוניות מהסובבים על הריח החזק שמופץ, לא לאוורר את האוטו עם כל סיגריה, גם בקור, ולא לכבס כל בגד אחרי שימוש אחד, לא לפנות מידי יום את המאפרה המלאה בבדלי סיגריות מסריחים.
מוצר ה- IQOS מאפשר בפעם הראשונה לאותם נהגים לצרוך טבק בנסיעה– אבל ללא הריח והלכלוך שנלווה לחוויה.
כך הרכב שלכם יפסיק להריח כמו מאפרה
צילום: יח"צ, שאטרסטוק
"אני מבלה לפחות שעתיים ביום במכונית ומאז שעברתי להשתמש ב-IQOS חווית הנהיגה שלי נראית שונה לחלוטין" מספרת הילי לנט. "הרכב ללא אפר, הריח שנידף מהמאפרה לא גורם לי לבחילה. העובדה שמקלון הטבק מייצר אדים שמתפוגגים במהירות ולא נספגים בריפוד כמו עשן היא משמעותית מאוד. אני אוספת את הילדים אחרי בית הספר, ולחוגים, וסוף סוף לא שומעת מהם תלונות על כך שהרב מסריח".
IQOS פותח לאחר עשור של מחקר ופיתוח ומסגרת השקעה של מיליארדים. על המוצר עמלו למעלה מ-400 מדענים בהם מהנדסים מובילים מהשורה הראשונה וחלקם הגיעו מתחום הפארמה.
על פי מחקרים שנעשו על ידי החברה אודות השפעת אדי ה-IQOS בחללים סגורים, התגלה כי לאדים שנידפים מהמכשיר אין השפעה שלילית על איכות האוויר בחדר ולכן ניתן להשתמש בו במכונית בלי לדאוג לריח של העשן הנגרם מסיגריה רגילה ונדבק לכיסויי הכיסאות.
כך הרכב שלכם יפסיק להריח כמו מאפרה
צילום: יח"צ, שאטרסטוק

על מנת שמדענים יידעו אם המוצר משפיע או לא משפיע על איכות האוויר בסביבה מסוימת, נעשה שימוש בחדרים בשליטה סביבתית. מחקרים באמצעות סוג זה של חדרים כבר בשימוש נרחב בתעשיות מרובות לאורך השנים וזאת על מנת להעריך את איכות האוויר בתוך הבית כגון בבנייה, ובתוך הרכב.
קבוצת מדענים בדקה 15 מדדים שונים בחדר בו לא עישנו כלל ולאחר שהשתמשו במוצר ה-IQOS בחדר הזה, מדדו אותו שוב. לאחר שימוש ב-IQOS בחדר לא היה כל שינוי ב- 15 המדדים שנבחנו.

כמו כן, מהמחקרים שערכו בפיליפ מוריס עולה כי באדי הטבק הנוצרים בעת השימוש במכשיר ה-IQOS ישנה הפחתה של כ-90% בהיקף החומרים בעלי פוטנציאל לנזק.
כך הרכב שלכם יפסיק להריח כמו מאפרה
צילום: יח"צ, שאטרסטוק

אלעד אבידן
, שזנח גם את הסיגריות ועבר ל-IQOS "מדובר ביתרון גדול שלא צריך לאפר תוך כדי נהיגה - זה גם בטיחותי יותר וגם אסתטי יותר. סוף סוף העישון לא מסריח ולא גורר שלל תגובות ממי שנכנס לרכב, ושלל התנצלויות מהנהג. מקלוני הטבק יוצאים מהמכשיר בדיוק כמו שנכנסו ולכן אין אפר. גם הגצים מהסיגריה שעפים לי על הרגליים והידיים תוך כדי נהיגה כבר אינם יותר".

דניאל אלפן, מנכ"ל פיליפ מוריס בישראל: "לאחר שהושק ב-30 מדינות וכחלק מחזון החברה לעתיד ללא עשן, השקנו גם בישראל את IQOS, מוצר המחמם את הטבק ולא שורף אותו. מאז השקת המוצר בישראל, בחרו אלפי מעשנים בגירים בישראל להפסיק לעשן ולעבור להשתמש במוצר ויותר 3 מיליון בני אדם ברחבי העולם הפסיקו לעשן ועברו ל- IQOS. במהלך העשור האחרון גייסה החברה כ-400 מדענים וחוקרים, והשקיעה למעלה מ-3 מיליארד דולר במחקר ופיתוח על מנת לעצב עתיד ללא עשן ולהפסיק את המכירה של סיגריות רגילות".
בתחילת 2017 ואחרי מדינות רבות בהן יפן, איטליה, שוויץ, רוסיה ואנגליה - חברת פיליפ מוריס השיקה גם בישראל את IQOS, מוצר טבק בעל הפוטנציאל להפחתת סיכון.