מאיר, יבואנית הונדה, משדרגת את מבחר הגרסאות של הונדה סיוויק החדשה. השינוי הבולט ידבר אל חובבי הנהיגה – החל מהיום, תחילת 2018, מוצעת סיוויק בגרסתה החזקה גם עם תיבה ידנית, ובמחיר זול משמעותית משל הגרסה האוטומטית – 135,000 שקלים, במקום 145,000 שקלים. מחיר מעניין עבור מכונית משפחתית עם 182 כ"ס. לצד זאת, ישנה גם רמת גימור מאובזרת ויקרה יותר לגרסת 1.5 ל' טורבו האוטומטית, ומחיר מוזל לגרסת הסדאן הבסיסית.
 
הונדה סיוויק – המחיר ירד, ויש גם הפתעה
צילום: מנהל 
 
הגרסה החדשה של סיוויק – המוצעת במרכב האצ'בק בלבד – מצוידת במנוע המוכר בנפח 1.5 ליטר, שבסיוע מגדש טורבו מייצר 182 כ"ס/6000 סל"ד ו-24.5 קג"מ; שיא המומנט גבוה משל הגרסה האוטומטית (22.4 קג"מ) ומושג בסל"ד מעט גבוה יותר (1900 סל"ד בגרסה הידנית, לעומת 1700 באוט'). הביצועים – רשמית – עדיפים במעט בגרסה הידנית (שישה הילוכים): ההאצה מעמידה ל-100 קמ"ש נמשכת 8.2 שניות ל-100 קמ"ש (זהה לאוט'), מהירות מרבית של 220 קמ"ש (לעומת 200) ותצרוכת דלק ממוצעת של 17.2 ק"מ/ל' בממוצע (לעומת 16.4). בשונה מגרסת 1.5 ל' טורבו האוטומטית, בגרסה הידנית מותקנת מערכת "עצור וסע".
 
הונדה סיוויק – המחיר ירד, ויש גם הפתעה
צילום: מנהל 
 
הגרסה הידנית תוצע ברמת גימור דומה לשל הגרסה האוטומטית שהוצעה עד כה, "ספורט". רמת גימור זו כוללת מפרט נדיב של מערכות בטיחות מתקדמות מקוריות (בלימת חירום אוטונומית, התרעה על סטייה מנתיב עם סיוע אקטיבי להיגוי ובקרת שיוט אדפטיבית; זו האחרונה נעדרת מצב זחילה, הקיים בגרסה האוטומטית) לצד מפרט אביזרי נוחות, הכולל בין השאר מערכת מולטימדיה מקורית בעלת מסך "7, מערכת שמע עם שמונה רמקולים, תאורת דרך 'לד' מלא, חישוקי "17, חימום למושבים הקדמיים, חיישני תאורה וגשם ועוד.
 
עוד נזכיר כי גרסה זו של סיוויק מהווה אלטרנטיבה ייחודית כיום למשפחתית חצי-ספורטיבית, לנהגים המעדיפים לשמור על מעורבות בנהיגה באמצעות תיבת הילוכים ידנית. זה שינוי מרענן מהגישה הרווחת היום, שמשדכת תיבה ידנית רק לגרסאות בסיס, הן מבחינת מנוע והן מבחינת אבזור. כיום, בקטגוריה המשפחתית ניתן למצוא גרסאות ידניות לטויוטה קורולה 1.6 ל', סיאט לאון 1.2 ל' טורבו ולסיוויק - שבעצמה מוצעת גם בגרסת בסיס עם תיבה ידנית, המחוברת למנוע 1.0 ל' טורבו.
 
הונדה סיוויק – המחיר ירד, ויש גם הפתעה
צילום: מנהל 
 
כאמור, רשימת החידושים בסיוויק נוגעת גם לגרסאות אחרות. את גרסת האצ'בק 1.5 ל' טורבו אוטומטית ניתן יהיה מעתה להזמין גם ברמת גימור גבוהה מבעבר – "ספורט פלוס" – הנבדלת מרמת "ספורט" בהימצאה של מערכת לניטור שטחים מתים, בולמי זעזועים מתכווננים (שני מצבים), משטח טעינה אלחוטי לסמאטפון, מערכת שמע בת 11 רמקולים וגג שמש חשמלי. רמת גימור זו תעלה 156,000 שקלים – 11,000 שקלים יותר מאשר רמת "ספורט" (145,000 שקלים).
 
חידוש נוסף במבחר של הונדה סיוויק נוגע לגרסת הסדאן הבסיסית – מחירה של זו כעת נקבע על 130,000 שקלים, במקום 135,000 שקלים עד כה. יחד עם זאת, גרסה זו עדיין מוצעת ללא אביזרי בטיחות מתקדמים מקוריים – אך סוגיה זו אמורה להיפתר, לדברי היבואן, בהמשך השנה.
 
הונדה סיוויק – המחיר ירד, ויש גם הפתעה
צילום: מנהל