סובארו חשפה את האסנט (Ascent, עלייה), רכב פנאי עם שלוש שורות מושבים ומקום לשבעה או שמונה נוסעים (2+2+3 או 2+3+3). זוהי הגרסה הסדרתית של רכב התצוגה בעל אותו השם שהוצג בתערוכת דטרויט בתחילת השנה, וכפי שצפינו העיצוב נותר כמעט ללא שינוי, למעט הבדלים מתבקשים לצורך תקינה.
בהתאם האסנט מאמץ את שפת העיצוב המודרנית של סובארו, למשל סבכה גדולה עם שש צלעות, יחידות תאורה המזכירות את אלו שבאימפרזה החדשה ועיצוב כללי שרירי ומפוסל מכפי שהורגלנו מסובארו בעבר. הרכב החדש יהיה הגדול במבחר היצרנית, עם אורך של 500 ס"מ, רוחב של 193 ס"מ, גובה של 182 ס"מ ובסיס גלגלים של 289 ס"מ. הוא מציע הנעה כפולה ומרווח גחון מכובד של 22 ס"מ.
סובארו אסנט נחשף - עד שמונה מושבים
צילום: מנהל
בארה"ב המנוע היחיד - לפחות בהשקה - יהיה יחידת טורבו-בנזין בנפח 2.4 ליטר, עם ארבעה צילינדרים בתצורת בוקסר. מנוע זה מפיק 260 כ"ס ב-5,600 סל"ד ומומנט מרבי צנוע, יחסית לנפח, של 38.2 קג"מ בין 2,000 ל-4,800 סל"ד. את הכוח מעבירה לכל ארבעת הגלגלים תיבת הילוכים אוטומטית רציפה. סובארו לא מפרסמת נתוני ביצועים או תצרוכת דלק.
סובארו אסנט נחשף - עד שמונה מושבים
צילום: מנהל
כן נמסר כי האסנט יוצע בכל רמות הגימור עם מערכות בטיחות אקטיביות, בהן בלימת חירום אוטונומית בנסיעה קדימה ואחורה, התרעת רכב בשטח מת בצד בנסיעה לפנים ומאחור ובנסיעה לאחור. אבזור הבטיחות יכלול גם אורות קדמיים אדפטיביים הנעים לפי כיוון ההגה, לצד עמעום אורות אוטומטי למניעת סינוור.
סובארו אסנט נחשף - עד שמונה מושבים
צילום: מנהל
סובארו אסנט יושק בארה"ב בקיץ 2018, ולא פורסמו עדיין מחירים. מחברת סמל"ת, יבואנית סובארו לישראל, נמסר ל"אוטו" לאחרונה כי הם מעוניינים לשווק את הרכב החדש, אך עדיין לא קיבלו החלטה סופית בנושא ואינם יודעים מתי זה יקרה. בכל מקרה ניתן להעריך שזה יקרה לכל המוקדם לקראת 2019.
סובארו אסנט נחשף - עד שמונה מושבים
צילום: מנהל