"2017 הייתה בהחלט שנה טובה עבורנו. היא הייתה מאתגרת, כי למעשה היינו ללא השקות חדשות למותג בארץ, ובכל זאת הצלחנו לשמור על מיקומנו המוביל בטבלת המסירות של 2017" מסכם גילי פריאנטה, ראש חטיבת יונדאי ישראל. "מה שעזר לנו היה המבחר. היו כמובן את להיטי המכירות: טוסון, שהינו הרכב הנמכר ביותר שלנו, ואיוניק שהייתה מבחינתנו ומבחינת השוק דגם פורץ דרך. אבל מה שחשוב הוא שמלבד זה, המכירות התחלקו יפה בין יתר הדגמים. וזה אחד הדברים שמאפיינים את יונדאי כיום – כל לקוח יכול למצוא את מה שהוא מחפש אצלנו".
 
יונדאי 2018: זו רק ההתחלה
צילום: מנהל
 
"מקום ראשון לא היה מטרה. יש לנו תוכנית עבודה מאוד ברורה ואנחנו מנסים לעבוד לפיה, וזה כולל את ההזמנות אצל היצרן. אבל אנחנו שמחים שזה קרה. זה בברור נחמד לסיים ראשון. ההערכה שלנו היא שהיקף המכירות לא ישתנה משמעותית ב-2018, עם תזוזה של חמישה אחוזים לכאן או לכאן. מבחינתנו אנחנו מאוד אופטימיים לגבי 2018 כי זו שנת השקות של יונדאי, עם שפע דגמים חדשים שכוללים i30  חדשה, סונטה מחודשת, איוניק חשמלית, קונה ועוד. וכמובן סדרת הטוסון שעברה ריענון. האם נעלה במכירות שלנו? קשה לדעת כי יש עוד משתנים כמו מצב השוק ורמת הביקוש הכולל, אבל ניתן לומר שאנחנו מכוונים לשמור על הכמות הנוכחית ושואפים להגדילה לאור הפוטנציאל".   
 
ואכן, יונדאי מתחילה שנה עמוסת חידושים מבחינתה. אחרי השקת רכב הפנאי קונה בשבוע שעבר, בקנה נמצאות כאמור איוניק חשמלית, וכמו שסיפרנו בעבר גם i30N - הגרסה הספורטיבית ל-i30 , שתנחת תחילה בגרסה ידנית ואחר כך עם תיבה דו-מצמדית. גם גרסאות סטיישן ופאסאטבק ל-i30 אמורות להגיע אלינו עד אמצע השנה.
 
יונדאי 2018: זו רק ההתחלה
צילום: מנהל 
 
באמצע השנה, או קצת מאוחר יותר, אמור לנחות בארץ גם דור חדש לסנטה פה, רכב הפנאי הבינוני של המותג, שכמו הנוכחי יציע שבעה מקומות. בתקופה זו אמורה להגיע גם גרסה מחודשת ל-i20 שתקבל עדכון להופעה החיצונית וחשוב יותר – מנוע 1.0 ל' טורבו אשר ישודך לתיבה דו-מצמדית עם שבעה הילוכים. חטיבת כח זו אמורה לפתור את אחת מנקודות החולשה, תרתי משמע, של הדגם הנוכחי.
 
 
בנוסף, ייתכן שגם נראה גרסאות הנעה קדמית חלשות יותר למבחר של יונדאי קונה. כאן מתעוררת שאלה לגבי הקצאת הדגם לשוק המקומי, שלדברי היבואן מוגבלת לאלף מכוניות בלבד מדגם זה."אם לא היינו מוגבלים בכמות היינו יכולים להגיע לכמה אלפים טובים, בוודאי בשנת השקה כשמדובר ברכב שאינו דומה לשום כלי אחר בשוק, ובפלח שצומח באופן ברור. ויכול להיות שזה עוד יקרה" מבטיח לנו גילי.
 
יונדאי 2018: זו רק ההתחלה
צילום: מנהל