נתוני המכירות הראשיים – אלו שמופיעים בכתבות המסכמות של השנה, כמו זו שפרסמנו השבוע – לא כוללים את נתוני הרישוי של מכוניות שנמכרו כמוניות או קיבלו רישוי שאינו צהוב (למשל כלי רכב צבאיים). במשך שנים ההנחה הרווחת הייתה שכלי רכב שפופולריים בקרב נהגי מוניות בהכרח מצטיינים באמינותם – הרי מונית היא כלי עבודה, וכל יום של השבתה במוסך משמעו אובדן הכנסה עבור נהג המונית. סקודה, למשל, ניצלה היטב את ההנחה הזו כדי לבסס לעצמה מוניטין של אמינות, והשקיעה מאמצים רבים בשיווק לתחום המוניות. האם ההנחה הזו מוצדקת? לא בטוח. בעוד שאין ספק שדגם שסובל מבעיות אמינות קשות ידחה על ידי שוק המוניות – ב.מ.וו סדרה 5 של שנות התשעים היא דוגמא טובה – הרי שלמאמצי השיווק של היבואן, שמתבטאים גם בתמחור הדגמים המיועדים למוניות ותמחור נוח לטיפולים שוטפים, יש תפקיד משמעותי בהצלחת מותג בשוק המוניות.
 
להיטי המוניות
צילום: מנהל 
 
ובכל זאת, הצלחה בשוק המוניות, לפחות הצלחה ארוכת ימים, היא סוג של "תעודת כשרות" בתחום האמינות - ולכן יש בהחלט עניין לציבור בנתונים אלו. רק צריך לזכור שהגרסאות הפופולאריות אצל נהגי המוניות שונות מאוד מאלו הפופולאריות אצל הציבור הרחב– לשימושי מונית נבחר בדרך כלל מנוע דיזל, ושיעור התיבות הידניות גבוה יחסית.
 
מלכת המוניות, גם השנה, היא סקודה - עם 1262 יחידות שנמסרו ללקוחות, נשענת על הניסיון ארוך השנים של נהגים עם המותג, ורשת המוסכים והסוכנים הרחבה. במקום השני נמצאת מי שבמשך שנים היתה מלכת המוניות בארץ – מרצדס. בעבר, הפופולריות של מרצדס בקרב נהגי מוניות אף שכנעה את המותג הגרמני לייצר גרסה מוארכת ל-E קלאס במיוחד בשביל נהגי המוניות הישראליים – או כך לפחות טוענות השמועות. השנה מכרהמרצדס 958 מוניות – הישג מכובד בהתחשב בעובדה שגם בלי מיסים (מוניות פטורות ממס קניה ומע"מ) רכבי מרצדס עדיין יקרים יותר משאר המתחרים.
 
במקום השלישי נמצאת רנו – מי שלא הצטיינה בעבר במוניטין אמינות יוצא דופן, בלשון המעטה – עם 780 מוניות השנה. אם תרצו, ומכיוון שרנו מוכרת כמויות נאות למוניות כבר כמה שנים, בהחלט אפשר לראות בכך עדות לכך שקמפיין ה"לא רואה מוסך" לא היה מנותק מהמציאות. בנוסף, בזכות הדגש שהיבואנית, קרסו, נותנת לנושא הדיזל גם בשוק ה"אזרחי", הרי שבניגוד למתחרות, גרסאות דגמי רנו שנמכרות למוניות דומות מאוד לאלו שנמכרות לציבור הרחב. הניסיון החיובי של נהגי המוניות עם דגמי רנו כנראה גם עזר למותג ה"לאו-קוסט" של רנו, דאצ'יה, לחדור לתחום, עם מכירות נאות של 284 יחידות.  
 
להיטי המוניות
צילום: מנהל 
 
במקום הרביעי בתחום המוניות נמצאת קיה, ש-503 המוניות שמכרה השנה, מצמצמות עוד יותר את הפער בינה לבין יונדאי בנתון המכירות הכללי. גם קיה היא שחקנית ותיקה בתחום, שהשקיעה מאמצים רבים בתחום המוניות כדי לבנות מוניטין אמינות שיעזור גם במכירות ללקוחות פרטיים.
 
במקום החמישי נרשם תיקו בין טויוטה לסיטרואן, כל אחת עם 373 מוניות שנמסרו השנה. ואם תרצו, יש משהו משעשע בתיקו הזה, בין חברה שהצלחתה בנויה על מוניטין האמינות שלה לבין חברה שלא מצליחה להיפטר מתדמית אמינות גרועה שהיא סוחבת עוד מימי ה-BX משנות השמונים. זו בהחלט סיבה טובה לשקול מחדש את סטריאוטיפ האמינות של סיטרואן (פיג'ו, אגב, מסרה 184 מוניות, שמתבססות כמובן על אותם מכלולים. יחד הם במקום הרביעי). בניגוד לסיטרואן, לה היסטוריה ארוכה בתחום המוניות, טויוטה היא שחקן חדש יחסית, שנכנס לתחום רק בזכות יוזמה של משרדי הממשלה לעודד (בעזרת מענק כספי) שימוש במוניות היברידיות כדי להקטין את זיהום האוויר בתוך הערים. הצליח להם.
 
בהמשך טבלת מסירות המוניות נמצאים דאצ'יה ופיג'ו שהוזכרו קודם; פולקסווגן עם 74 מוניות, אופל עם 71 מסירות,  סאנגיונג עם 18 מוניות, סובארו עם 13, פיאט עם 9 ופורד עם 5. סוגרות את הרשימה הונדה ומאזדה, עם מונית אחת בלבד לכל אחת מהן.