פרארי מכינה תגובה הולמת לטסלה, והיא תהיה מהירה במיוחד - כך מודיע לא אחר ממנכ"ל היצרנית, סרג'יו מרקיונה. ה"אוטומוטיב ניוז" מדווח כי היעד שהציב מרקיונה פשוט: להציע את המכונית החשמלית המהירה ביותר.
 
פרארי מגיעה לתחום המכוניות החשמליות באיחור, ולאו דווקא ברצון רב. לפי מרקיונה, מדובר בכורח המציאות ולא במשהו שפרארי הייתה עושה במצב נורמלי. הסיבה לכך היא שפרארי משנה את תוכניות הייצור שלה ותחל בקרוב לשווק רכב פנאי - בשנה הבאה או ב-2020 - מה שישנה את הסטטוס שלה מבחינת תקנות זיהום האוויר.

פרארי: החשמלית שלנו תהיה הכי מהירה
פרארי 288GTO. היא לא היתה חשמלית
 
אלו קובעות כי יצרנית המייצרת עד 10,000 יחידות בשנה, אינה נדרשת לעמוד בתקני זיהום מחמירים כמו יצרניות הרכב הגדולות. אלא שפרארי תחצה את הרף הזה כחלק מתוכנית רב-שנתית להכפיל את רווחיה, תוכנית שכוללת גם רכב פנאי גדול ומזהם (אך גם רווחי מאוד), שיתחרה בבנטלי בנטייגה, פורשה קאיין ולמבורגיני אורוס.
 
דרך אחת לעמוד בדרישות הזיהום - שקובעות רף ממוצע שמעליו היצרניות נקנסו - היא לייצר מכונית חשמלית שלא פולטת זיהום כלל בזמן הנסיעה. בדרך זו הממוצע של כלל צי היצרנית יורד. בנוסף, במדינות אחדות בעולם יצרניות הרכב נדרשות לייצר כמות מסוימת של מכוניות ידידותיות לסביבה, כתנאי לשיווק או תחת איום בקנס.

פרארי: החשמלית שלנו תהיה הכי מהירה
פרארי F40. היא גם לא הייתה חשמלית
 
בכל מקרה, פרארי כמו פרארי, מתכוונת לא להיכנס למטבח עם עוגה חצי אפויה: ביצרנית מבטיחים כי המכונית החשמלית תתחרה ותביס את טסלה בכל הנוגע לביצועים. "אנשים נדהמים ממה שטסלה עשתה עם מכונית על. אני לא מנסה להמעיט במה שאילון (מאסק, מייסד טסלה, ר.צ) עשה, אבל אני חושב שכולנו יכולנו לעשות את זה", אומר מרקיונה, שלא סיפק פרטים נוספים בנוגע למכונית העל החשמלית.

פרארי: החשמלית שלנו תהיה הכי מהירה
פרארי F50. אתם מנחשים נכון, היא גם לא הייתה חשמלית