האם טסלה שוב ניצבת בפני בעיות בייצור המודל 3 החשובה? החשמלית הקטנה והזולה ביותר של טסלה עד כה, שנחשפה ביולי אשתקד עם תג-מחיר של 35 אלף דולר (פחות מ-120 אלף שקל), שוב עולה לכותרות בהקשר שלילי.

טסלה מכחישה בעיות ייצור במודל 3


אחרי שלא עמדה ביעדי הייצור ומסרה רק כחמישית מהכמות שהבטיחה בתקופת השיווק הראשונה (כ-220 מכוניות במקום יותר מ-1,000), כעת ב-CNBC מדווחים כי עובדים בטסלה מתריעים על בעיות ייצור ואיכות נוספות. בין היתר בדיווח נטען כי בטסלה העסיקו עובדים חסרי כישורים מתאימים שנדרשים להרכיב חלקים שונים ביד, בגלל בעיות בפס הייצור הממוכן, וכי ביצרנית מסתירים כשל מהותי במצברי המכונית.

טסלה מכחישה בעיות ייצור במודל 3


אלא שביצרנית מיהרו להכחיש את הפרטים, ובתגובה לדיווח מסרו כי הם יעמדו ביעדי הייצור למודל 3 והכחישו בעיות איכות במכונית. "כדי להיות ברורים לחלוטין, אנחנו בדרך הנכונה לעמידה בתחזיות הקודמות, בהן הגדלת היקף הייצור של המודל 3", כך מסרה טסלה בהודעה שפרסמה. "כפי שדווח על-ידינו, עד שנגיע לייצור הסדרתי, בהגדרה חלק ממרכיבי הייצור יהיו יותר ידניים".

טסלה מכחישה בעיות ייצור במודל 3


מוקדם יותר החודש, טסלה הודיעה כי היא דוחה עמידה ביעדי הייצור שהציב מייסדה, אלון מאסק, בפעם השנייה. למרות זאת, ביצרנית הרגיעו את המשקיעים והבטיחו כי בוצעה "התקדמות משמעותית" בהתגברות על קשיי הייצור. היעד הנוכחי של טסלה הוצב על 2,500 יחידות של המודל 3 מדי שבוע עד סוף הרבעון (חודש מרץ), מחצית מהכמות שהובטחה בתחילה. היעד המקורי, 5,000 יחידות בשבוע, יושג לטענת טסלה בסוף הרבעון השני של השנה.

טסלה מכחישה בעיות ייצור במודל 3


כדאי להזכיר כי אי-עמידה ביעדי המכירות, הייצור ואף ההשקה של דגמים חדשים, אינה זרה לטסלה. לעיתים תכופות מאסק קובע יעד שאפתני ביותר, שמהנדסי היצרנית אינם מסוגלים לעמוד בו. כך קרה לדוגמה גם בהשקות שני דגמיה הקודמים של טסלה, המודל S והמודל X, כאשר שניהם גם סבלו מחבלי לידה קשים מבחינת כושר הייצור ואיכות המכוניות. למרות כל זאת, נראה שהמשקיעים בוול סטריט לא מתרגשים, ולמרות ירידה חדה יחסית בשער המנייה עם הדיווח האחרון, השער תיקן חזרה מעלה כבר למחרת.

טסלה מכחישה בעיות ייצור במודל 3