מכוניות חשמליות והיברידיות סוף-סוף צוברות תאוצה? נתונים שמפרסמת התאחדות יצרניות הרכב האירופאיות (ACEA), מגלים כי בשנת 2017 מכירות כלי רכב "ידידותיים לסביבה", כלומר כאלו הפולטים כמות נמוכה יחסית של זיהום בזמן הנסיעה, זינקו בשיעור דרמטי.

מהנתונים עולה כי מכירות כלי רכב עם הנעה חלופית, בהם רכבי כלאיים (בנזין-חשמל) וחשמליים (בעיקר מבוססי מצברים), מכוניות מונעות בגז טבעי ובמימן, זינקו ב-39% ל-953,355 יחידות. מדובר בצמיחה מרשימה משמעותית מזו של שוק הרכב הכללי, שגדל ב-3.3% בלבד. עם זאת, כלי הרכב בעלי ההנעה החלופית היוו אשתקד כשישה אחוזים בלבד מכלל המכירות (15.6 מיליון מכוניות), מתוכם נתח שוק של 0.9% בלבד לכלי רכב חשמליים בלי מנוע בעירה פנימית.

אירופה: מכירות מכוניות


בשנת 2017 נמכרו באירופה יותר מ-460 אלף מכוניות כלאיים, גידול של 52% לעומת 2016, ובנוסף יותר מ-135 אלף חשמליות מבוססות מצברים בעיקר (49%+). לכך תרמו, בין היתר, תקנות זיהום מחמירות יותר והשקת דגמים חדשים ומשופרים של מספר יצרניות, בהן טויוטה ורנו.

אירופה: מכירות מכוניות


על-פי דיווח של סוכנות הידיעות רויטרס, אנליסטים מעריכים כי שוק רכבי ההנעה החלופית צפוי לצמוח משמעותית בשנים הקרובות. בשנת 2018 לדוגמה מעריכים כי מכירות כלי רכב חשמליים יחצו לראשונה את רף ה-200 אלף יחידות, ועד 2022 הביקוש למכוניות מונעות בחשמל יזנק למיליון יחידות בשנה.