שנת 2018, כך נראה כעת, תהיה עשירה בדגמים חדשים ומחודשים של שני המותגים של קונצרן יונדאי. יונדאי ישראל כבר השיקה אחדים מהדגמים החדשים והכריזה על הבאים, וקיה אינה מתכוונת לשבת בחיבוק ידיים. 

יבואנית קיה, חברת טלקאר, תשיק מספר ניכר של דגמים חדשים ומחודשים שיגיעו בקצב מהיר, ואלה יפנו לפלחי השוק החשובים בשוק המקומי.

רכב פנאי קטן – והמהפכה שבדרך
הדגם החשוב ביותר בבחינת מכירות לשנת 2018 הא סטוניק – רכב פנאי קטן שהוצג בתערוכת פרנקפורט האחרונה. הדגם החדש יגיע לישראל בעוד מספר חודשים ויצא לתחרות חזיתית בארונה של סיאט, שמחירו מתחיל, כידוע, ב-110,000 שקלים. בקיה מתכוונים לפעול בתחום דגמי הפנאי הקטנים כפי שעשו עם הספוראז' בתחום הקומפקטי, ושואפים להוביל את פלח השוק הזה בזכות חבילה תחרותית. המשמעות עשויה להיות, בין השאר, גידול במכירות של דגמים כאלה על חשבון דגמי סופרמיני, ממש כפי שקרה עם המשפחתיות בהשפעת התמחור המוזל של ספורטאז'.
 
תנופת השקות לקיה ב-2018


במקביל מתעתדת קיה לעדכן את המבחר של קיה ספורטאז' עם גרסאות נוספות, כדי לשמור על מעמדו המוביל בשוק.

מחשמלים את השוק
קיה ישראל צפויה גם להרחיב משמעותית את פעילותה בתחום החשמלי, עם מספר חידושים מעניינים. כבר בתקופה הקרובה תוצג גרסה נטענת של קיה נירו ההיברידי, וזו עשויה להיות משמעותית אף יותר מההיברידית הרגילה, בזכות הגדלה משמעותית של טווח הנסיעה החשמלי. בנוסף, תשיק קיה במחצית השנייה של 2018 גרסה חשמלית מלאה של הנירו, וזו תתמודד, בין השאר באיוניק החשמלית של יונדאי.

קיה תעשיר את ההיצע הכל-חשמלי גם באמצעות קיה סול EV המוצעת באירופה מספר שנים, ואשר עברה לאחרונה שדרוג במערך החשמלי שלה.

תנופת השקות לקיה ב-2018


במחצית השנייה של 2018 צפויה להגיע לישראל גם קיה פורטה הכל-חדשה והחשובה להיצע הדגמים של קיה, אבל כאן לוח הזמנים פחות סגור. בקיה עשויים להשיק במחצית השנייה של 2018 גם את הסיד החדשה, שתושק באירופה בקרוב. הכוונה היא לייבא לכאן את גרסאות חמש הדלתות והסטיישן יחד, ולכן ייתכנו עיכובים מסוימים ביחס למועד השקת גרסת חמש הדלתות באירופה.

בעתיד הלא רחוק צפויה הסיד החדשה לקבל גם גרסת פנאי מעניינת שהיבואן ישמח להביא, וכנראה גם גרסת "שוטינג ברייק" (מעין סטיישן-קופה) אופנתית, דומה לקונספט פרו-סיד שנחשף בתערוכת פרנקפורט 2017. לא ברור אם גרסאות אלה יספיקו להגיע ב-2018. 

בקיה שואפים לרענן את היצע קיה פיקנטו הקטנה ולהגדילו, ומועמדות למשימה הן קרוס, גרסת כמו-פנאי, ו-GT, האופנתית-ספורטיבית יותר. עם זאת, נראה שרק אחת מהן תגיע לכאן השנה כדי למנוע קניבליזציה לדגם הרגיל.
תנופת השקות לקיה ב-2018

דגם שונה לחלוטין שאמור להגיע לישראל הוא קיה סטינגר, מכונית הסלון השרירית המצוידת בהנעה אחורית או כפולה שהוצגה ב-2017. אגב סטינגר, דיווחים מדברים על כך שפיטר שרייר, נשיא קונצרן יונדאי לעיצוב, הגיע במכונית זו ל-269 קמ"ש באוטובאן.

תנופת השקות לקיה ב-2018