מרצדס ספרינטר החדשה נחשפה רשמית. הדור השלישי של המסחרית הגדולה יציע עיצוב חדש, טכנולוגיה מתקדמת יותר ולראשונה גם גרסת הנעה קדמית מוזלת. שיווק המסחרית החדשה צפוי להתחיל בישראל ברבעון הראשון של 2019, כך נמסר ל"אוטו" מחברת כלמוביל, יבואנית המותג.

מרצדס תציע את הספרינטר עם מנועי טורבו-דיזל בעלי ארבעה או שישה צילינדרים ונפח של 2.1 או 3.0 ליטר בהתאמה. המנוע הקטן יוצע בשלוש גרסאות - 114, 143 או 163 כ"ס עם הנעה אחורית או כפולה, ו-114, 143 או 177 כ"ס עם הנעה קדמית (זו האחרונה מיועדת רק למרכב קרוואן). דגמי ההנעה האחורית והכפולה יציעו תיבת שבעה הילוכים אוטומטית (או שישה הילוכים ידנית), דגמי ההנעה הקדמית זוכים לתיבת תשעה הילוכים אוטומטית (או שישה הילוכים ידנית). גרסה חשמלית מבוססת מצברים תצטרף למבחר בשנת 2019.

מרצדס ספרינטר חדשה - בישראל בשנה הבאה


כמקובל בקטגוריה, את הספרינטר ניתן להזמין בשלל גרסאות מרכב, שילובי מנועים ואורכים - יותר מ-1,700 לפי מרצדס. בין היתר יוצעו גרסאות מטען ללא חלונות אחוריים, גרסאות נוסעים מהודרות עם עד 20 מושבים (כולל נהג) וחלונות צד מקוריים, גרסת שלדה להתקנת מרכב בעיצוב אישי ועוד כיד הדמיון הטובה (כולל אפשרות להזמנה מיוחדת בסדנת בניית המרכבים של מרצדס). בסיס הגלגלים של הדגם החדש עומד על בין 325 ל-432.5 ס"מ, ושטח ההעמסה על עד 17 מטר מעוקב.

גרסת ההנעה הקדמית, שתוצע רק עם בסיס גלגלים של 392-326 ס"מ ומשקל 4.1-3.5 טון, יציעו נפח הטענה עדיף תודות להיעדר צורך בציר העברת כוח לאחור. מרצדס מציינת כי לזו שפת הטענה נמוכה ב-8 ס"מ, שגם תסייע לכניסה ויציאה בגרסאות נוסעים, וכי שטח ההטענה גדול בחצי מטר מעוקב. כושר ההעמסה אף הוא עדיף ביחס לגרסת הנעה אחורית או כפולה מקבילה (50 ק"ג נוספים).

מרצדס ספרינטר חדשה - בישראל בשנה הבאה


יתרון נוסף של דגמי ההנעה הקדמית יהיה במחיר - מרצדס מציינת תג-מחיר התחלתי של 20 אלף יורו לפני מע"מ לדגם הנעה קדמית בסיסי, נמוך בכאלף יורו מגרסת הבסיס כיום. מערכת ההנעה החדשה גם תאפשר הצעת גרסאות מרכב חדשות, בהן למשל דגם גורר.

מלבד חידושי ההנעה והעיצוב המודרני בחוץ ובפנים, מרצדס מבטיחה גם שורה של טכנולוגיות חדשות. בראשן מערכת ניהול צי רכב מתקדמת, שתיעזר בקישוריות מתקדמת וביישומון המכונה "מרצדס פרו" (Pro). באמצעותו מנהל צי רכב יכול לעקוב אחר מיקום המסחריות, לתכנן שגרת טיפולים ולבצע פעולות נוספות. מרצדס תציע רמות שירות שונות ביישומון, בהתאם לתקציב ואופי צי הרכב.

מרצדס ספרינטר חדשה - בישראל בשנה הבאה


בגרסאות מהודרות של הספרינטר, תוצע מערכת המולטימדיה החדשה של מרצדס שנחשפה זה עתה ב-A-קלאס. זו כוללת סייעת חכמה המכונה MBUX, ר"ת של Mercedes-Benz User Experience (חווית משתמש מרצדס-בנץ). מדובר במערכת המקבלת פקודות קוליות בדומה לסירי של אפל ואלכסה של אמזון, ומבצעת פעולות שונות - החל מקביעת נתיב ניווט ועד להפעלת מערכות שונות ברכב.

אבזור הבטיחות שודרג אף הוא, ויכלול כעת בלימת חירום אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב עם סיוע אקטיבי, התרעת התנגשות בנסיעה לאחור ולפנים במהירות חנייה, בקרת שיוט אדפטיבית (מ-20 קמ"ש ומעלה) ועוד.

מרצדס ספרינטר חדשה - בישראל בשנה הבאה


מפרט מרצדס ספרינטר המיועדת לישראל עדיין אינו ידוע. אצלנו המסחרית משווקת במגוון גרסאות, בהן נוסעים ומטען. פרטים לגבי מפרט ומחירי הדור החדש בישראל צפויים קרוב יותר לתחילת השיווק, בשנה הבאה.