טסלה מרגיעה את המשקיעים. בהודעה רשמית שפרסמה, היצרנית מאשרת שוב כי תעמוד ביעד הייצור שהציב מייסד ומנכ"ל היצרנית, אילון מאסק, לדגם המודל 3 החדש והחשוב.

טסלה: נעמוד ביעד הייצור של מודל 3


המכונית הזולה ביותר של היצרנית, שמחירה עומד על החל מ-35 אלף דולר, זכתה לפרסום אדיר עם השקתה אך חודשים לאחר מכן היקף הייצור נותר מצומצם, ומקורות ביצרנית טענו כי זה נובע מבעיות איכות וקשיי ייצור. אלא שמאסק התעקש, וכעת היצרנית מרגיעה: נעמוד ביעד.

טסלה: נעמוד ביעד הייצור של מודל 3


אחרי שבעיות ייצור הגבילו את המסירות ל-1,550 יחידות בלבד ברבעון הרביעי של 2017, לעומת תחזיות של 4,100 יחידות, כעת ביצרנית מודיעים שייצרו 5,000 יחידות עד לרבעון השני של 2018. לדברי מאסק, המכשולים לכך "הולכים ומצטמצמים מדי שבוע". הוא הוסיף כי ברגע שהיצרנית תגיע לרף הזה, היא תהנה ממאזן כספי תפעולי חיובי החל "מנקודה מסוימת ב-2018".

טסלה: נעמוד ביעד הייצור של מודל 3


מאסק הביע אופטימיות זהירה בנוגע למעבר לרווחיות. בשנה שעברה הפסדי היצרנית עמדו על שני מיליארד דולר, וברבעון האחרון של השנה ההפסד היה הגבוה ביותר לרבעון בתולדות החברה - אם כי נמוך מזה שצפו אנליסטים וההכנסות היו דווקא גבוהות מהתחזית.

טסלה: נעמוד ביעד הייצור של מודל 3


לדברי מאסק, טסלה עדיין שואפת לייצר מיליון מכוניות בשנה עד לשנת 2020, מה שיצריך השקעה אדירה בכושר ייצור והשקת דגמים חדשים. הבולט שבהם הוא המודל Y, רכב פנאי קטן מהמודל X שייחשף כפי הנראה בסוף שנת 2018. עם זאת, כדאי לשים לב שמאסק בעצמו חזה לפני כשנתיים שטסלה תייצר חצי מיליון מכוניות בשנה בשנת 2018, אך לפי שעה התחזית הזו נראית רחוקה מאוד ממימוש.