עוד ספינת דגל של תעשיית הרכב המערבית על הכוונת של סין. יצרנית הרכב ג'ילי, שמחזיקה כבר בין היתר במותגי וולוו ולוטוס, רכשה נתח מדיימלר, יצרנית הרכב הגרמנית שמוכרת בעיקר בזכות מותג מכוניות היוקרה מרצדס.

ג'ילי הסינית רכשה נתח ממרצדס


סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת מפי מקורות הקרובים לנושא, כי ג'ילי רכשה קרוב ל-3% מדיימלר, זאת במטרה לזרז מהלך של שיתוף פעולה טכנולוגי בינה לבין הגרמנים. נתח המניות המדויק שנרכש אינו ידוע, מה שאומר כי אינו יכול להיות גבוה מ-3% - הרף שמעליו נדרש דיווח לרשויות בגרמניה.

מדובר ברכישה קטנה מזו שג'ילי תכננה בתחילה - זאת לאחר שבחודש נובמבר שעבר דיימלר דחתה הצעה לרכישת 5% ממניותיה במחיר מוזל על-ידי הסינים. ג'ילי מחזיקה כיום בבעלות מלאה על וולוו, ב-51% ממניות לוטוס, כ-49% ממניות פרוטון המלזית, בבעלות מלאה על חברת המוניות הלונדוניות ובמותגים נוספים, בהם לינק אנד קו (Lynk & Co) שהקימה בעצמה.

ג'ילי הסינית רכשה נתח ממרצדס


על-פי אחד המקורות, מטרת הרכישה היא לאותת להנהלת דיימלר שג'ילי רצינית בנוגע ליחסיה עם הגרמנים, וכי היא לא מתכוונת לוותר על שיתוף פעולה. בג'ילי מעוניינים בעיקר בחלוקת משאבים בפיתוח מכוניות כלאיים וחשמליות, זאת לאחר שהממשל הסיני הקשיח את עמדותיו בנושא ודורש מהתעשייה המקומית לייצר יותר מכוניות לא מזהמות.