צ'מפיון מוטורס, יבואנית אודי, השיקה את ספינת הדגל החדשה והמאוד מדוברת שלה, אודי A8 – כחצי שנה לאחר שנחשפה בברצלונה. הדגם החדש של מכונית הפאר בנוי בעיקר מאלומיניום (58%) והוא מוצע בישראל בשתי גרסאות המרכב, רגילה ומוארכת (L); לראשונה בסיס גלגלים של 300 ס"מ ואורכה 517 ס"מ, ולשנייה בסיס גלגלים של 313 ס"מ ואורכה 531 ס"מ. המחירים הם 749,000 שקלים או 779,000 שקלים בהתאמה.
אודי A8 החדשה בישראל


מכניקה
למכונית הגדולה של אודי מנוע 3.0 ליטר מוגדש המייצר 340 כ"ס ו-51 קג"מ המועברים דרך תיבה אוטומטית 8 הילוכים לארבעת הגלגלים. ההאצה ל-100 קמ"ש תארך 5.6 שניות (5.5 שניות בגרסה הארוכה), והמהירות המרבית היא 250 קמ"ש (מוגבלת אלקטרונית).

המתלים מבוססים על קפיצי אוויר עם שינויים בהתנהלותם לפי סוג הנהיגה הנבחר, ובמצב האוטומטי הם מתאימים עצמם לפי הנהיגה והדרך. למכונית מערכת חשמל של 48 וולט ומערך היברידי עדין (Mild Hybrid) שמאפשר במצבים מסוימים לשייט כאשר מנוע הבנזין כבוי. לפי אודי, יחד עם פעולת מערכת דימום/התנעה הפעילה מתחת ל-22 קמ"ש, מתקבלת הפחתה בצריכת הדלק, מ-11.5 ק"מ/ל' ל-12.5 ק"מ/ל'.

תפעול ואבזור
ל-A8 מערך ה-MMI החדש של אודי הכולל צג מגע מרכזי גדול "10.1 במרכז סביבת הנהג, וצג "8.6 הנמצא מתחתיו. צג זה יכול לשמש הן את בקרת האקלים והן לאפשר מתן פקודות בכתיבה. המחוונים מוקרנים על גבי צג שגודלו "8.1 המאפשר שפע אפשרויות בחירה של תצוגות, ובנוסף לאלה מוצעת גם תצוגה עילית.

אודי A8 החדשה בישראל


כיאה למכונית שיש לה יכולת תנועה אוטונומית בתנאים מוגבלים (עד 60 קמ"ש; עדיין לא חוקי), אבזור הבטיחות שופע אף הוא. זה כולל מערכת בלימה אוטונומית, ניטור שטחים מתים מהצד ומאחור ובלימה אוטונומית מאחור, תיקון סטייה מנתיב, סיוע בתנועה בפקק, מצלמות היקפיות, סיוע בכניסה לצומת ועוד.
 
אודי A8 החדשה בישראל


האבזור התקני של אודי A8 עשיר ביותר, וכולל בחוץ תאורת לד מטריקס, חישוקי "20, גג זכוכית ונעילה חשמלית לתא המטען. בתוך המכונית מדובר בשפע עור, כולל אלקנטרה לדיפון הגג בנוסף למושבים, מפתח חכם, בקרת אקלים ארבעה אזורית, מערכת שמע של B&O עם 17 רמקולים, אוורור ותפעול חשמלי לכיוון המושבים, הפעולה חשמלית לווילונות ועוד. בין האופציות גם עיסוי במושב האחורי-ימני (כולל עיסוי לרגליים), הדום לרגלי הנוסעים ושולחנות נשלפים.
אודי A8 החדשה בישראל