אחרי ארבע שנים של ירידה באמינות, סקר חדש של מכון המחקר ג'יי.די. פאואר (J.D. Power) מצביע על שיפור. הסקר, שנערך בקרב כ-18 אלף בעלי מכוניות משנת הדגם 2015, מצא כי בשנה החולפת הם סבלו מפחות תקלות מכפי שדווח בסקר דומה אשתקד.
 
142 תקלות ל-100 מכוניות, זה הממוצע של כלל המכוניות שבעליהן נסקרו, לעומת 156 תקלות בממוצע בשנה שעברה. ג'יי.די. פאואר בוחן 177 תקלות ותלונות בעלי מכוניות בשמונה קטגוריות, ולפי תוצאות הסקר אחת הבעיות המרכזיות של תעשיית הרכב היא עדיין מערכת המולטימדיה. זו, לטענת הסוקרים, מהווה נתח משמעותי מהיקף התקלות והתלונות - ובפרט תפקוד מערכת הפקודות הקוליות וקישורית הבלוטות'.

ארה

 
הסקר מצא כי הפער בין יצרניות מכוניות היוקרה לבין מכוניות רגילות מצטמצם, ועומד כעת על ממוצע של 143 תקלות ל-100 מכוניות לעומת 136 בקרב מותגי היוקרה. את הטבלה מובילה לקסוס עם 99 תקלות, שנה שביעית ברציפות כיצרנית בעלת מספר התקלות הנמוך ביותר בארה"ב. פורשה מיד אחריה עם 100 תקלות בממוצע.
 
ארה


מותג עממי ראשון, ביואיק, ממוקם במקום השלישי עם 116 תקלות. אחריו קיה עם 122 תקלות (מקום חמישי בדירוג הכללי) ושברולט עם 124 תקלות (תיקו עם יונדאי במקום השישי).
 
את התואר המפוקפק - היצרניות עם הכי הרבה תקלות - תופסות שוב קרייזלר עם 211, לנד רובר עם 204 ופיאט עם 192. מותג נוסף של קונצרן פיאט-קרייזלר נמצא במקום הרביעי מהסוף (ג'יפ), ואילו במקום החמישי מהסוף ניצב מותג קאדילק - האח לקונצרן GM של ביואיק, שכפי הנראה לא עשה את אותם שיעורי בית.

ארה

 
חשוב לשים לב כי הנתונים מתייחסים למכוניות המשווקות בארה"ב, שבמקרים רבים שונות באבזור, מערכות עזר וחשמל, מנועים ותיבות הילוכים. בהתאם, תוצאות אלו אינן רלוונטיות לשוק הישראלי. הג'יי.די. פאואר לא מפרסם תוצאות סקר אמינות בישראל.