שמונה שנים אחרי שהוצג הקורנדו הנוכחי ושש שנים אחרי ששיווקו בישראל הופסק, סאנגיונג רומזת על דור חדש לרכב הפנאי הקומפקטי. הרכב, שמתחרה עם קיה ספורטאז' ומאזדה CX-5 בקטגוריה הפופולרית, יוצג בגרסת תצוגה בתערוכת ז'נבה בחודש הבא, כפי הנראה עם עיצוב קרוב מאוד לדגם הסדרתי.
 
סאנגיונג לא מפרסמת בינתיים מפרט טכני או את שם הדגם, כך שלא ידוע אם הרכב ימשיך להיקרא קורנדו או שיזכה לשם חדש. דגם התצוגה מכונה בר"ת כמקובל ביצרנית הקוריאנית הקטנה, והפעם "e-SIV", שזה אם תהיתם קיצור של "Electric Smart Interface Vehicle" - ובעברית "רכב ממשק חכם חשמלי".
 
בסאנגיונג מסבירים שהשם מתאים משום שמדובר ברכב חשמלי, עם יכולת נסיעה אוטונומית וטכנולוגיות מתקדמות. אילו בדיוק, לא נמסר. הן גם לא צפויות להגיע לדגם הסדרתי, שיוצע בלי יכולת נסיעה אוטונומית ועם מנועי בנזין ודיזל.

סאנגיונג מול קיה ספורטאז': פנאי קומפקטי חדש

 
בכל זאת, נספר כי גרסת התצוגה מצוידת בהנעה חשמלית עם 190 כ"ס, מהירות מרבית של 150 קמ"ש וטווח נסיעה של 450 ק"מ בין טעינות. זמן הטעינה לא פורסם. גרסה חשמלית של רכב הפנאי הסדרתי עשויה להצטרף למבחר בעתיד, אם כי זו הפעם החמישית בה סאנגיונג רומזת על כזו, ובינתיים כולן נותרו בעולם התצוגה.

סאנגיונג מול קיה ספורטאז': פנאי קומפקטי חדש

 
מה שכן אפשר ללמוד מהרכב, מלבד העיצוב של מחליף הקורנדו, הוא מה יהיה גודלו המשוער. רכב התצוגה מציע אורך של 446 ס"מ (441 בקורנדו כיום), רוחב של 187 ס"מ (4+), גובה של 163 ס"מ (4.5 פחות) ובסיס גלגלים ארוך ב-2.5 ס"מ, כלומר 267.5 ס"מ. מידות אלו כפי הנראה דומות מאוד לדגם הסדרתי.
 
סאנגיונג מול קיה ספורטאז': פנאי קומפקטי חדש


פרטים נוספים על רכב התצוגה צפויים בחודש הבא בתערוכת הרכב של שוויץ. לאור כשלון הדור היוצא של הקורנדו, שהושק בישראל בסוף 2011 ושיווקו הופסק עוד לפני סוף 2012 - לאחר שנמכרו כ-100 יחידות בלבד - עדיין לא ברור אם בכוונת היבואנית, חברת טלקאר, להשיק את הדור החדש בישראל. אם זה יקרה, צפו לתמחור תחרותי בדומה לזה שמציע למשל סאנגיונג טיבולי מול מתחריו בפלח רכבי הפנאי הקטנים.